דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / התינוק בוכה והמבוגרים שמחים

התינוק בוכה והמבוגרים שמחים

אנחנו צריכים לשמוח, מזה שניתנה לנו ההזדמנות להפיץ את הידע של חכמת הקבלה בכל העולם, כמו שכתב פעם בעל הסולם: "שמח אני שנבראתי בדור כזה, שבו אפשר לפרסם את חכמת הקבלה".

מאותו הרגע שמופיעה אצלנו ההזדמנות לממש את שיטת התיקון, צריך להתחיל להתייחס לכל העולם כאל אמצעי שניתן לתיקון. ואז אנחנו נהיה מאושרים מההזדמנות שניתנה לנו כדי לעבוד ולתקן. ובסופו של דבר, אנחנו נקבל את כל השכר הטוב שאותו יצרנו, בנינו והרווחנו בעצמנו.

כאשר בו זמנית נמצאים שני מרכיבים: הקלקול שמתגלה והשיטה שנגישה כדי לתקנו, אנחנו צריכים לשמוח. כי נשאר לנו רק לעשות את המאמץ הנכון וכל עולם האין סוף יתגלה בנו.

אנחנו צריכים להראות לעולם את השמחה שלנו, את התקווה, את התרוממות הרוח, את הביטחון. במקום אותו הפחד שבו שרוי היום העולם כולו, שמחה במקום חששות, ביטחון וידע ברור של מה שמתרחש עכשיו ועוד עתיד להתרחש בהמשך.

זה לא ייסורי העולם, אלא צירי לידה משמחים. כאשר התינוק שרק נולד בוכה, כולם מסביב שמחים, הגוף שלנו, האגו שלנו בוכה, ואילו האדם שבנו שמח. אנחנו צריכים להסביר את זה לכולם ולמשוך אותם בתוכנו על ידי מצב הרוח המרומם שלנו.

צריך להשתכלל בזה, כי העולם ממשיך להידרדר יותר ויותר לתוך תהום, להרגשה של ייאוש, אפיסת כוחות, חוסר תקווה. ואילו בנו צריכים להיות מורגשים בצורה חזקה מאוד שמחה, תקווה, ידע ברור, ביטחון, שכל מה שמתגלה הוא רק לטובתנו, כי הכול כבר מוכן לתיקון, ל"סעודת המלך".

הכול תלוי בכך, איך שאנחנו נממש את המשימה שלנו, בכך שמבינים שממש הגיע הזמן לתיקון הפנימי ולהפצה חיצונית רחבה של חכמת הקבלה. חשוב מאוד, עד כמה אנחנו נוכל להקרין את השמחה והביטחון האלה החוצה, לעולם, בכך שפועלים בסבלנות ובזהירות.

צריך להבין, שלאדם שלא נמצא יחד איתנו, לא פשוט לתפוס יחס כזה. זה יכול לעצבן ולהכעיס אותו שאנחנו נמצאים במצב הפוך לשלו, לא חולקים את הבעיות והדאגות שלו, בכך שאנו שמחים בו בזמן שכולם בוכים. צריך להתחשב באנשים ולהסביר באופן הדרגתי, עדין וסובלני, איך לצאת מהמשבר הזה.

צריך להסביר לאנשים, שברגע שאנחנו נשנה את הגישה שלנו, אנחנו בזה כבר במקצת נתקן את היחס שלנו לבורא ונהיה קרובים יותר לאור העליון. ולכן אנחנו נתחיל להרגיש את המציאות הזאת, נרגיש שזה לא סתם מילים ריקות, אלא שמשהו עומד מאחוריהן.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 05.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להביא את האור לכל הצרכנים שלו
איך לגדול מאפס ועד אין סוף
איך לחדור לתוך רצון זר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest