דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התחנה האחרונה בדרך

התחנה האחרונה בדרך

האדם עובר מספר שלבים בתפיסת היחסים שלו עם החברה, מהשלב שבו הוא רוצה לנצל את החברה בצורה חומרית גסה, עד השלב שבו הוא מתייאש ובכלל אינו רוצה דבר. כלומר, באמצע הדרך ל"עולם הגלובלי", מתרחשת "עצירה" כזאת, אכזבה מלאה מהניצול הקודם של הסביבה. לכן עכשיו הגירושין מאוד נפוצים, והאדם שואף לחתוך את כל קשריו עם החברה ולהישאר לבד עם עצמו. אך דרך המשבר הזה אנחנו מגיעים לניצול חדש של החברה, ומוכנים להכיר בה כאמצעי להשגת המטרה הרוחנית.

אמנם כל זה בינתיים אגואיסטי, אך החברה כבר הופכת להיות חשובה לנו. אנחנו מתחילים להתייחס לסביבה ולכל האנושות הגלובלית המחוברת כאל המצב הנעלה יותר, כאל אמצעי להשגת חיים טובים יותר: נצחיים ושלמים. זהו השלב הבא בהתפתחות תפיסת המציאות שלנו, שאחריו מגיע השלב המתקדם יותר, שבו דווקא על ידי ההתכללות שלי בסביבה, אני מגלה בה את המצב הפנימי יותר, הנעלה יותר. הסביבה הופכת להיות עבורי המקום לגילוי הבורא.

עכשיו אני מבין שרק היה נראה לי, בתכונות הלא-מתוקנות שלי, שכולם קטנים ועלובים, מפורדים ונבדלים. אולם עכשיו אני רואה שזה בכלל לא כך! הם תמיד היו מחוברים, באהבה, בשלמות, יחד עם הבורא ועם האור שממלא אותם… ואני, לפי מידת החיבור שלי אליהם, משפיע עליהם ומקבל את השפעתם, מתחיל לפעול אתם יחד, וגם מתחיל להשתייך אליהם. אני כבר מעריך אותם כמו את הבורא. הרי הבורא מתגלה בתוכם ("בוא וראה"), במצב המתוקן של החברה.

בסופו של דבר אני מגלה שלא קיים כלום מלבד המצב היחיד הזה של האיחוד הכללי! נובע מכך, שהיחס לחברה הוא האמצעי היחיד, הבדיקה היחידה, מקום העבודה היחיד שלנו. זה כל מה שיש לאדם. הבורא נמצא שם בפנים! החברה המתוקנת היא היא הבורא.

החברה האנושית המתוקנת כוללת בתוכה את הטבע כולו: הדומם, הצומח והחי – וכל זה יחד נקרא מלכות של עולם אין סוף. לכן, צריכים לבדוק: האם אנחנו משתנים, מתקדמים, מתחילים להעריך יותר את הסביבה שלנו ולראות בה פוטנציאל גדול יותר ביחס אלינו? השינוי שלנו נקבע לפי שינוי היחס שלנו לחברה. רק כך אנו יכולים להעריך את ההתקדמות שלנו.

זה יכול להיראות מאוד מוזר, אך אותה האנושות שרצית להציל ולהטיב לה, אותם האנשים שחשבת שהם קטנים ועסוקים בדאגות בהמיות – בהדרגה מתגלים לך כמו השכינה, המלכות של עולם אין סוף, שתמיד הייתה לפניך, ואתה פשוט לא הצלחת לראות אותה בעיניים המקולקלות שלך …

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה אפשר לתת לבורא?
האמת אינה משתנה
להגדיל את חשיבות הסביבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest