דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך לייחוד העליון

הדרך לייחוד העליון

הקדמת ספר הזוהר, מאמר "ביאור כללי לכל י"ד מצוות, ואיך מתחלקים לז' ימי בראשית": "מאמר ד'. ויאמר אלוקים, ייקוו המים. מצווה שלישית, לדעת שיש אלוקים גדול ומושל בכל בעולם. ולייחדו בכל יום ייחוד כראוי, הייחוד של שמע ישראל, הנקרא ייחוד העליון. המשכת ו"ק של ג' מאמרות הקודמים לז"א, ו"ק דגדלות, ו' דהויה".

הכול קיים במצב הבלתי-משתנה וכל השינויים מתרחשים רק בתפיסת האדם. האדם שמתקן את תכונותיו משיג מדרגה אחר מדרגה ומתחלפים עבורו ה"מאמרים", ה"מצוות" או "ימי בראשית". כל זה כביכול מחולק ומשתנה בעיניו, מפני שהאדם עצמו משתנה, הרצון הפנימי שלו משתנה.

הרצון שבתוכנו עובר שינויים, באופן הדרגתי, כשהוא עובר בכל מדרגה את כל דרגות העביות, שלו: שורש, א', ב', ג', ד'.

לפי מידת תיקון הרצון שלנו אנחנו מתחילים לגלות את האורות, את המקורות: מהיכן מגיעה ההשפעה הזאת, איזה תיקון היא מבצעת בנשמתי, איזה אור מתגלה יחד עם זה, מהיכן האור הזה מגיע, עם מי יש לי קשר, מיהו אותו העליון שאני מגלה.

מדובר על התיקון ההדרגתי של הנשמה שמבצע האדם. במקביל לכך, הזוהר מספר אלו כלים (רצונות) נכנסים לתיקון, אלו אורות מתגלים מתוך עשרת המאמרות, מתוך י"ד המצוות או שבעת ימי בראשית, שבע הדרגות של זעיר אנפין (ז"א), עד שהנוקבא וז"א מגיעים למצב של שני המאורות הגדולים, גמר התיקון. בסך הכול אנחנו מדברים על שלבי ההתקדמות שלנו.

בתורה עצמה מתואר כל תהליך התיקון שלנו. בהתחלה, בפרשת בראשית, מובאות כל עשרת המאמרות בתור הסיכום של כל מה שקורה לאחר מכן בכל התורה. ולאחר מכן, מהחלק הזה של התורה, כמו מקוצו של י', מתפתחים כל שאר החלקים להוי"ה השלמה, עד שכל הסיפור של התורה מסתיים במילה האחרונה: "ישראל".

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תתחילו לחיות ברוחניות
אל אור הזוהר, בסולם המדרגות
אור של מדרגות רחוקות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest