דף הבית / משבר עולמי / התחברו – או תמותו!

התחברו – או תמותו!

photo_rav_gh70_271.jpg

מן העיתונות: מרבית הסובלים מרעב חיים במדינות המתפתחות. 65% מהם חיים בשבע המדינות הבאות: הודו, סין, קונגו, בנגלדש, אינדונזיה, פקיסטן, אתיופיה.

התייחסותי: יחס אגואיסטי גלובאלי אחד כלפי השני (שנאה הדדית) ולטבע הסובב אותנו, יאפשר לנו להאכיל לא יותר מחמישית מהאנושות. השאר יצטרכו למות. בתיקון יחסינו האגואיסטיים ל"ואהבת לרעך כמוך", כדור הארץ יוכל להאכיל כמות פיות גדולה פי עשרה!

"התחברו, או תמותו"- זהו תנאי "הערבות", עליו דיבר משה אל העם בהר סיני ("סיני" מלשון שנאה): "או שתתחברו, כערבים זה לזה, כשלם אחד, או שכאן, תחת הר האגואיזם שלכם יהיה מקום קבורתכם". כפי שמסבירה חוכמת הקבלה, כל הנאמר בתורה – נאמר בשבילנו, לדור שלנו. אנחנו נצטרך לממש את כל הסיפור התנ"כי על עצמנו!

שאלה: לפני מספר שנים התאחדו המדינות האירופיות לגוף כלכלי אחד. מדינות אמריקה הלטינית גם רוצות ליצור איחוד שכזה. האם יצירתם של איחודים מהסוג הזה בתנאים הנוכחיים מחזקת את הארצות האלה, או שלהיפך, מחלישה אותן?

תשובה: אם האיחוד לא נעשה על חשבון אחרים, וכל שכן אם הוא נעשה כחלק מהאיחוד הכלל-עולמי העתידי, אז הוא מחזק. אך לעומת זאת, אם האיחוד הוא פרטי, על מנת להעמיד את האומות המתאחדות כנגד אומות אחרות – האיחוד יהרוס את מקימיו!

העולם המתוקן אינו צריך להפוך למדינה אחת. יכולים להיות עמים רבים ומדינות רבות, כל אחת עם תרבות משלה. אבל היחסים המתוקנים בין כל המדינות והעמים יהיו הרמוניים, חבריים, כמו חלקים של הגוף – כולם שונים, אך דווקא בצורתם הזו הם זקוקים אחד לשני!

סנט לואיס, שיעור מס' 4 – מאמר "השלום"

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest