דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / השפעת הסביבה, יחד עם ההארה הרוחנית

השפעת הסביבה, יחד עם ההארה הרוחנית

שאלה: כיצד מסבירים לאנשים שהרע האמיתי טמון בהופכיות שלנו מהטבע של הבריאה?

תשובתי: אנחנו יכולים להקנות לאדם את הידע הזה וההרגשה הזאת, להציג בפניו את העובדה הזאת, באמצעות החינוך הנכון מצד החברה. ונצטרך לארגן את החינוך הזה בצורה שיהיה קיים בו הקשר עם המאור המחזיר למוטב.

מתעוררת כאן בעיה שנייה. האנשים שאין להם נקודה שבלב צריכים לקבל את ההארה הזאת דרכנו. אם אנחנו דואגים להם, אם אנחנו נותנים להם את שיטת התיקון, אם אנחנו מארגנים אירועים שונים, משדרים תכניות טלוויזיה ורדיו, מבצעים עבודה באינטרנט, אם אנחנו מגדירים עבור האנשים את כל העקרונות הנחוצים, אז הם מתקשרים אלינו וניזונים מהכוח שפועל בתוך המערכת שלנו, שנמצאת עמוק יותר מהמערכת שלהם. מספיק לחבר אותם בצורה כזאת, שהם יבינו שהעתיד הטוב שלהם תלוי בחיבור ביניהם.

כיצד להביא אותם להרגשה כזאת? – בעזרת החינוך, דעת הקהל, השפעת הסביבה. הסביבה מסוגלת להחדיר לאדם את המושגים הכי רחוקים ממנו והכי לא טבעיים לו. היא פשוט מתחילה לגנות או לכבד תכונות מסוימות שלו, וזה הכול. הסביבה יכולה להתייחס לאדם בצורה דו-כיוונית: חיובית או שלילית. וזה מספיק בהחלט.

אם אנחנו מבינים שאין ברירה אחרת, שאנו חייבים להגיע לאיזון עם הטבע, אנחנו חייבים לשתף את אמצעי התקשורת והאמצעים האחרים, ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לדור הצעיר, כדי ללמד את הילדים לחיות כבר עכשיו בעולם החדש. בלי זה אי אפשר.

מתוך שיעור בנושא "עקרונות החינוך הקבלי", 16.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להביא לכל אחד את עקרונות החינוך
המדינה שהתפשטה בכל העולם
חינוך העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest