דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפעה – לחיות באחר

השפעה – לחיות באחר

laitman_2011-03-22_1933-70.jpg

המקובלים מסבירים לנו, שאנחנו צריכים לחיות לפי חוק ההשפעה, לא למען החברה ולא למען עצמנו, אלא למען הבורא. מה זה אומר?

"למען הבורא", זו נוסחה, הגדרה, שמסמלת שההשפעה צריכה להיות מוחלטת. אנחנו צריכים להשפיע לא סתם כדי לשׂרוד, לא סתם כדי לחיות את החיים בצורה אגואיסטית ונוחה. הרי זו השפעה מתוך חמדנות: "אין מה לעשות, בואו בצורה כלשהי נחנך את עצמנו מחדש, כדי שנהפוך להיות בסדר, טובים, בעלי חסדים, דואגים, נוטים לעזור…". תיקון אגואיסטי כזה אינו מספיק, מפני שהוא נובע מתוך הנחיצות לשׂרוד.

"למען הבורא", משמע בראש ובראשונה, לחיות לפי השפעה ונתינה, גם אם הטבע אינו דורש ממך להשׂיג פעולה הדדית והרמוניה עם האחרים בחברה למען ההישׂרדות. אפילו שהיא אינה דורשת לתת ולקבל באותם התנאים, שמהווים היצמדות מלאה לאחרים, כלומר לקבל רק כמה שנחוץ, ולתת מקסימום שיכול, מה שנקרא: מכל אחד לפי היכולת, לכל אחד לפי הצורך. מפני שהסיסמה הזאת למעשה לא צריכה להתממש כדי שהחברה תשׂרוד, למען ניצחון הסוציאליזם בכל העולם, ולא למען איזו מפלגה, היא צריכה להיות "למען הבורא".

"למען הבורא", זה אומר, למען זה שההשפעה והנתינה שלי תהיה מוחלטת, לא למען משהו גשמי. אני חייב להשיג מצב שתכונת ההשפעה שבי מחליפה את תכונת הקבלה, מחליפה לגמרי את האגואיזם שלי. אני עובר לחלק אחר של העולם, למימד אחר. אני מתחיל לחשוב, לשער, להרגיש, לחוש רק בתכונת ההשפעה, ולא בקבלה.

ניתן להשוות את זה עם אמא, שאינה מרגישה אם קר לה או חם, חשוך או מואר, היא מרגישה את זה רק ביחס לתינוק שלה. היא נמצאת בו, בתוכו: חם לו או קר, חשוך לו או מואר, כואב או נוח, וכולי. כלומר את הכל היא מרגישה בו ולא בתוכה. האהבה ה"בהמית" הזאת נמצאת בעולמנו כדוגמה. דווקא הודות לה אנחנו יכולים באמת להתפתח, להמשיך את עצמנו.

במצב רוחני, זה תנאי חיים הכרחי. אנחנו סוחבים את קיומינו על פני כדור הארץ, בכך שכבולים במגבלות המרחב, הזמן והתנועה. רק כאן קיימת אשליית החיים בתוך האגואיזם. למעשה, החיים האמיתיים בזרם הנצחי והמושלם שלהם קיימים בתכונה הפוכה לחלוטין, בתכונת ההשפעה.

כך גם אמא חיה בתוך בנה, בכך שממלאת ומרגישה, לא את עצמה, אלא אותו. כל ההרגשות שלה, הן בו, הכל למענו, והיא עצמה רק כאמצעי למילוי שלו. זה למעשה נקרא: לקבל את הנחוץ וההכרחי ולתת את המקסימום, אך לא למען עצמי, כדי לשׂרוד בעל כורחי, אלא למענו, למען הילד האהוב שלנו.

מתוך השיעור הוירטואלי, 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בהתנגדות לאיחוד
להשפיע על מנת להשפיע – הניקוי הראשוני
בדומה לאֵם, האוהבת את בנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest