דף הבית / המשבר ופתרונו / השמנת יתר היא בלתי מנוצחת

השמנת יתר היא בלתי מנוצחת

שאלה: במהלך ארבעים השנים האחרונות מספר האנשים שסובלים מהשמנת יתר גדל פי שישה, מ-105 מיליון ל-640 מיליון! אומרים שלקראת שנת 2025, כל אדם חמישי יסבול מהשמנת יתר. יש הטוענים שזה נובע ממחסור בכסף למזון בריא ויש הטוענים שמרוב עודף כסף, אנשים התחילו לאכול יותר. האם ניתן להסביר את התופעה?

תשובתי: זה תלוי באורח החיים שלנו, מעטים היום עובדים בעבודה פיזית. בנוסף לכך, התזונה שלנו משפיעה כמובן על משקל גופנו והשימוש בשומנים הפך לתוספת קלה ביותר להגברת הטעם במזון.

אינני חושב שתתרחש מהפכה מיוחדת בעתיד, אך השינוי יתרחש כאשר החברה תתחיל בהדרגה להכיר במטרת הבריאה ועניינה העיקרי יהיה השגתה של משמעות החיים וכניסה לדרגת הקיום הבאה, כדי לנתק את הקשר בין חיים ומוות וביניהם למצוא נקודת יציאה לממד הבא. כשבני האדם יבינו שהאפשרות הזאת קיימת, זה יוביל גם לשינוי ביחסיהם לתזונה ולאורח חייהם. האנושות תאבד את הטעם לסוגי מזונות מסוימים.

אם בני האדם יעסקו ברצינות בשיטה להשגת המצב העליון ויציאה לעולם הבא, אז הם יהפכו ליותר מאוזנים בחייהם הגשמיים. כתוצאה מכך ייעלם כל היחס המעוות, המכוער והחד צדדי כלפי מזון וכלפי כל השאר. אני סבור שמסעדות ואפילו בתי קפה ימשיכו להתקיים באותה צורה כפי שהם קיימים היום, אולם הם כבר לא ישמשו כמקום בילוי. כמובן שהמנהג של כיבוד הדדי יישאר הוא יהיה באמצעות מזון פשוט, רגיל וטוב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest