דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השמות הקדושים של ההשפעה

השמות הקדושים של ההשפעה

שאלה: מהם שמותיו של הבורא ואיך אפשר להשיג אותם?

תשובתי: האורות שנכנסים לתוך הרצונות וממלאים אותם, מעוררים בתוך הרצון את ההרגשה של: מה זה המילוי הזה, מהי מידת השתוות הצורה של הרצון לאור, לבורא. והם נקראים שמותיו הקדושים של הבורא.

חלק מסוים מהרצון לקבל נעשה "קדוש", כלומר, מסוגל לעבוד בכוונה על מנת להשפיע, ולכן הוא מתמלא באור החסדים או אפילו באור החכמה. הרצונות האלה הופכים להיות דומים לבורא.

לבורא עצמו אין שום. הבורא הוא ההוי"ה המלאה והשלמה, שמלאה באור אין-סוף. ובעולם אין-סוף לא קיימים שמות, כי כל שם מצביע על איזושהי הגבלה מסוימת: "רחום", "חנון" וכן הלאה. לכן לבורא אין שֵם.

כל השמות שלו הם קדושים. אלו דמויות שונות שבהן אנחנו תופסים אותו, בהתאם למידת התיקון שלנו. זה כמו התכונות האופייניות לך, שבהן אני תופס אותך: אתה מרכיב משקפיים, לבוש טוב, אתה אבא, אתה מהנדס…

כלומר, אני נותן לך כל מיני שמות, הגדרות, אבל אינני יודע מי אתה באמת. אני רק מבליט בך בכל פעם איזושהי ייחודיות, ביחס לאיזושהי תכונה מסוימת. כך משיגים את הבורא, דרך "השמות הקדושים" שלו, שהם הצורות השונות של ההשפעה, שמקרבות אותנו אליו.

וכאשר אנחנו מתקנים את כל "620" הרצונות שלנו להשפעה, הם הופכים ל-620 שמות קדושים, שדרך הסכום שלהם אנחנו בסופו של דבר משיגים אותו. אם נחבר את כל השמות האלה לשם אחד, כמו שנאמר: ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד" – אז באמת נשיג את הבורא.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 24.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל אחד כותב בתוכו את ספר הבריאה
כבד את אביך…
שמות הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest