דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההשפעה היא אחת עבור כולם

ההשפעה היא אחת עבור כולם

האדם במהותו הוא רצון לקבל. ליד הרצון מתפתח השכל שעוזר לו להשיג את הרצוי. אם יש לאדם רצונות גדולים, הם מפתחים שכל גדול, ואילו רצונות קטנים מגבילים את השכל. השכל הוא משני, והרצון הוא ראשוני. לכן, הרצון שולט בנו בין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לא.

השאיפה להרגיש את העולם בקנה מידה גדול יותר, להרגיש מהו באמת, במלואו – תלויה בהתפתחות הרצון שלנו. לכן אנחנו לומדים את חכמת הקבלה שעוזרת לנו לפתח את הרצון עד למצב שבו נוכל להרגיש את העולם העליון, המימד העליון, התכונות העליונות. מכיוון שהעולם שלנו נמצא רק ברצון לקבל, הוא סגור ומוגבל. באיזו מידה אני יכול לספוג בתוכי מידע, הרגשות, צבעים, צלילים וכן הלאה? – רק בחלק קטן מאוד, מכיוון שאני מייד מתמלא, מתעייף, מנסה אפילו להגביל את עצמי מקבלת יתר ומסתפק במילויים קטנים.

המקובלים מספרים שקיים עולם עצום שיוצא מחוץ למסגרת הרגשות שלנו, מפני שהוא קיים מחוץ לנו, מחוץ להרגשות האגואיסטיות שלנו. אנחנו יכולים להרגיש אותו רק לפי חוק השתוות הצורה. אם נרכוש את אותן התכונות שלו, כמו בעולם הזה, אז נוכל לראות, לשמוע ולהרגיש אותו.

כיצד רוכשים את תכונות העולם החיצון הזה, שגדול פי מיליארד מהעולם שלנו? – ראשית, העולם הזה יוצא מחוץ למסגרת הגוף הפיזי שלנו ולכן הוא נצחי, שלם ואינסופי. הוא אפילו לא כמו היקום המוגבל, הבלתי שלם והאגואיסטי שלנו. העולם שקיים בתכונת ההשפעה, שאותו בכלל איננו מרגישים, בעצם נמצא מסביבנו אך בכלל לא נתפס על ידינו. על מנת להרגיש אותו, אנחנו חייבים להתחיל להתקרב לתכונת ההשפעה, שהיא היסוד של העולם העליון. לשם כך מיועדים התרגילים והעצות של המקובלים שכבר עברו את הדרך הזאת.

התרגילים הללו הם קבוצתיים, מכיוון שרק בקבוצה של אנשים בעלי אותה דעה אני יכול בהדרגה לפתח בי את תכונת ההשפעה.

אני מתחיל להרגיש עד כמה עמוק אני שקוע בתוך האגו ואינני מסוגל לצאת מחוץ לגבולותיו. לאחר מכן, בהשפעת הקבוצה, מתעוררת אצלי ההרגשה שאני פשוט נמצא בכלא שבלתי אפשרי להשתחרר ממנו. ואז אני מבין שרק הקבוצה, רק הכוח החיצוני, יכול לעזור לי. ואז אני מגיע לצורך בערבות הדדית, ואני זקוק לתמיכת החברים שממש מחייבים אותי להתעלות מעל עצמי, וגם אני מצידי משתדל לעזור להם בכך. זוהי הערבות ההדדית, כשאנחנו יחד עוזרים זה לזה להתעלות מעל עצמנו ולהתחבר בתכונת ההשפעה הכללית.

ואז, בתוך התכונה הכללית החדשה הזאת, בחיישן החדש הזה, בחוש החדש הזה – אנחנו נרגיש את העולם העליון. נוכל להרגיש אותו רק אם ניצור משהו משותף מתוך הרצונות וההשתוקקויות שלנו, מפני שתכונת ההשפעה אינה יכולה להיות אינדיבידואלית; היא חייבת להיות קשורה עם כל היתר, ולכן היא אחת עבור כולם. התכונה הזאת, שבה נרגיש את קיומנו העליון, נקראת "נשמה".

לכן הכנס שהיה במדבר היה מכוון לכך שנכין את עצמנו להרגשה המוקדמת של תכונת ההשפעה שמתפתחת בנו, כדי שנעביר את אותה ההרגשה לכל משתתפי הכנס הגדול הקרוב שבו כולנו יחד חייבים לחזק את ההרגשה, לפתח את העובּר הזה עד למצב שבו נרגיש את גילוי העולם העליון, גילוי הבורא.

מתוך השיעור הווירטואלי, 20.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ההצלה היחידה
להרגיש את המציאות העליונה
לצאת מהקופסה שחורה לעולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest