דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / השכל ומנגנוני האבולוציה

השכל ומנגנוני האבולוציה

dumy_100_wp.gif

דעתו של נ. מויסיאב, מתוך ספרו " יקום, מדע, חברה": הספר עוסק בבעיות של הארגון העצמי של הביוספרה והחברה. ארגון עצמי, כי מדובר בתהליכים ללא מטרה, מנגנוני ההתפתחות העצמית של התהליכים הללו אינם נשלטים על ידי בני אדם, ובהכרח מובילים את החברה למשברים שמשנים את אופי ההתפתחות.

ההשלכות של שינויים מבניים כאלה אינן צפויות ומהוות מאפיין חשוב של תהליך האבולוציה העולמית. מכאן נובעת הדרישה לזהירות המיוחדת בשימוש בכלים רבי העוצמה שנמצאים ברשותן של הציביליזציות המודרניות.

האנושות התמודדה עם משברים רבים, אך המנגנון של הארגון העצמי סייע לאנשים למצוא פתרון ולשמור על עצמם כחלק של הביוספרה. אבל אנשים לא היו מודעים למהות של מה שהתרחש, ולכן בכל פעם נאלצו לשלם מחיר עצום עבור השינוי של אורח חייהם, והאפשרות להתפתח בערוץ חדש של האבולוציה. אך בעידן של הנשק הגרעיני המנגנונים הספונטניים האלה מסוכנים מאוד – הם יכולים להביא את האנושות לקץ ההיסטוריה שלה.

לכן בתנאים המודרניים האנושות חייבת לשאוף להשתמש בסיכוי העיקרי שלה – השכל שניתן לה על ידי הטבע. תפקיד השכל הוא להזהיר את האנשים מפני המשבר המתקדם וליצור אסטרטגיה של התפתחות החברה והביוספרה. על האנשים ליצור מנגנונים חדשים להתפתחות עצמית. אבל צריך למהר עם עיצוב האסטרטגיה ומנגנוני הביצוע שלה.

הקהילה הפלנטרית הופכת למין אורגניזם אחיד שמשתף פעולה עם הביוספרה כאחד שלם: אנחנו עדים ללידתו והתעצבותו של האורגניזם הכולל הזה, להיווצרותו והתפתחותו. לכן, למען היציבות והעתיד, הקהילה הפלנטרית זקוקה לאסטרטגיה אחידה לשיתוף הפעולה עם הטבע. במילים אחרות, האורגניזם הזה זקוק למין שכל קולקטיבי אחיד בקנה מידה פלנטרי למען הישרדותו.

השכל הקולקטיבי בקנה מידה פלנטרי הוא תופעה חדשה לחלוטין שנתקלנו בה במחצית השנייה של המאה ה-20. אנחנו נוכל לקרוא לקהילה הפלנטרית – קהילת מידע, שייווצר השכל הקולקטיבי ברמה כזאת, שיוכל לשחק בקהילה הפלנטרית את אותו התפקיד שהשכל האנושי משחק בגוף האדם.

היווצרות השכל הקולקטיבי (האינטלקט הקולקטיבי) דומה להיווצרות המוח האנושי. המוח מורכב מנוירונים, שבנפרד אינם מסוגלים לבצע שום פעולה שכלית, אך ביחד מייצרים מין תכונה מערכתית – חשיבה. והתכונה הזאת אינה תלויה ברצון האנושי.

כך גם האינטלקט הקולקטיבי מורכב משילוב של אינטלקט של אנשים אחדים, שמשחקים בשילוב הזה את תפקידם של הנוירונים האחדים בגוף האדם. והמערכת הזאת של השילוב של השכל האינדיבידואלי של האנשים האחדים, מתאפיינת בתכונות שאינן נובעות מתכונות של השכל הבודד – זאת תכונה מערכתית. האפשרויות הפוטנציאליות שלה אינן תלויות ברצון ובפעולות אנושיות, אלא מהווית תוצאה של ארגון עצמי. אבל השימוש באפשרויות הנ"ל תלוי במאפיינים, כלומר, בארגון החברה האזרחית, הרצון הקולקטיבי שלה.

האופי של החברה המתהווה נקבע על ידי האינטלקט הקולקטיבי והחברה האזרחית הפלנטרית – – השכלה, ארגון, מוסר, העולם הרוחני של אידיאה, בתודעה של מיליארדי אנשים.

התייחסותי: האדם נמצא בתהליך היווצרות החברה, ליתר דיוק, הקהילה, מבנה אחד כולל שיוליד על ידי החיבור את השכל החדש, תחושת המרחב החדש וחוקי הטבע האינטגרלי שמבוססים על תכונת ההשפעה במקום הקבלה, על העדר גבולות בזמן, מקום, אנרגיה, תנועה – הגבולות המוטלים על הטבע שלנו על ידי חוקי הקבלה.

העתיד הוא בפריצה לרמת ההשפעה והאהבה, וההשגה בתוכן את הנצחיות ואת האין סוף. ההפנמה ההדרגתית של הדבר תגרום באנשים להיווצרות חשיבה שונה ותכונות שונות, תוליד את החברה החדשה החוץ פלנטרית – במרחב של כוחות ומידע.

ידיעות קודמות בנושא:
איזון בדרך של אהבה
אם זה כל כך חשוב, לְמה אנחנו מחכים?
אנחנו אבודים…?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest