דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השיטה להגשמת רצונות

השיטה להגשמת רצונות

הערה: ממחקר שנערך לאחרונה, עולה כי ישנם אנשים שמאמינים שאם רוצים מאוד משהו, הוא יתגשם. הם מאמינים באפשרויות בלתי מוגבלות של השׂכל והתודעה. לדבריהם השיטה שעוזרת להגשים רצונות היא לקרוא ליקום לעזרתם, זה נקרא אפקט "וויזואליות הרצונות". עיקרון הוויזואליות מהווה חוט מקשר מפליא בין כוח חסר גבולות של המחשבה שלנו והיקום, שמוכן להציע מתנות לכל מי שיבקש בצורה נכונה.

התייחסותי: לתקשר עם היקום זה דבר מועיל. מועיל יותר מאשר לתקשר עם בני אדם. לתקשר עם היקום מועיל אם אתה סבור שזו ההשתקפות שלך. אם אתה רוצה לכפות את עצמך עליו, אתה רוצה להביע את עצמך בתוכו זה אפשרי, אבל אז אתה מבטל את עצמך לגמרי ומתמזג איתו. אז נוצר מיזוג אמיתי עם העולם, עם היקום האדם מרגיש שהכול סביבו זו מערכת אחת יחידה שבתוכה הוא קיים, והיא כביכול תופסת אותו, הוא יכול לשקף את עצמו עליה.

הוא מתחיל לתפוס את כל היקום, את כל הבריאה, את כל העולם, כמו את עצמו. הוא מרגיש שהכול זה הוא עצמו, כל העולם הפנימי שלו מובע עכשיו דרך כל היקום, דרך הכוכבים, דרך המרחב, דרך כוכבי הלכת. הכול זו הבעה של תכונותיו הפנימיות. לכן הוא רוצה להרגיש את כל אלו כדבר מאוחד, אינטגרלי, נצחי, מושלם, כהבעה של עצמו המתוקן.

אם האדם מתאים את עצמו, מאחד את עצמו עם היקום, הוא מתחיל להרגיש את הרוח ששורה בחלל, אותו מצב של מחשבה שמהווה את כל היקום, מפני שלמעשה כל היקום, כוכבי הלכת, המרחבים, הכוכבים, זו מחשבה. זו הוכחה או ביטוי של מחשבת הבריאה ביחס אלינו. אם אני משתדל להזדהות עם זה, להתקשר לזה, להתאחד עם כל היקום, אז אני מתחיל לתפוס את המשמעות הפנימית שלו, ואני יכול באופן כזה לתקשר איתו.

הערה: האדם מורכב כביכול ממעטפת שמולבשת עליו של: בעיות, מחשבות…

תשובתי: לכן נאמר שצריך לעשות זאת במצב מיוחד, בהדרגה. חכמת הקבלה מלמדת כיצד עלינו  "להתפשט" בפני היקום באופן הדרגתי ולהוריד מעלינו" את ה"לבושים האגואיסטיים". ניתן להשיג זאת על ידי אימונים בקבוצה שבה האדם מעמיד את האחרים במקום את עצמו, ובאופן כזה מוכן להזדהות עם כל היקום. זה אפשרי, לשם כך נחוצים מאמצים ועבודה רצינית דווקא עם החברים. אפשר להשיג חדירה לתוך היקום דרך קשר הדדי עם בני האדם. עד כמה שזה ישמע מוזר, דווקא  העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" הוא המפתח לגילוי של היקום.

זו עבודה גדולה, אבל מעניינת, מרגשת, מרתקת ומיוחדת. וזוהי עבודת האדם!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest