דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השיטה האמיתית של הקו האמצעי

השיטה האמיתית של הקו האמצעי

laitman_8378_70.jpg

בעל הסולם זכה להשׂגה רוחנית גבוהה מאוד. אך מהצד השני, הוא התפלל על כך שיורידו אותו ממדרגתו, כדי שיוכל להביא את שיטת הקבלה לבני האדם. והדבר העיקרי שעזר לו בכך, הוא התלבשות של נשמת האר"י בתוכו (עיבור הנשמה).

כל שיטת הקבלה המתייחסת לשלב האחרון בתיקון, מגיעה אלינו מהאר"י ומסבירה כיצד לצאת מהגלות הרביעית, האחרונה, לגאולה הרוחנית השלמה. לכן, ברגע שהתגלתה שיטת האר"י, אף מקובל מבין לא למד יותר מספרים אחרים, שהיו לפני האר"י.

בעל הסולם קיבל מהבורא, בתשובה לבקשתו, את גילויה של נשמת האר"י בתוכו, לכן יכול היה לכתוב את פירוש הסולם על ספר הזוהר ואת "תלמוד עשר הספירות" על כל כתבי האר"י, המדבר על מבנה העולם הרוחני.

אף מקובל לפניו לא הצליח לתאר את שיטת "ג' הקווים" של תיקון הנשמה, הרי כל התורה היא הקו האמצעי, הערבות היא הקו האמצעי. העבודה העיקרית שלנו היא גילוי הבורא בנו, וזה נעשה רק בקו האמצעי. לכן גילוי שיטת הקבלה בקו האמצעי, מהווה עבורנו הצלה רוחנית.

אין אף מקובל, הדומה להאר"י שגילה את השיטה הזאת, ואין אף מקובל הדומה לבעל הסולם שהעביר אותה לנו, בכך שהסביר את העבודה עם השיטה הזו. לכן ספריו הם מקור של האור העליון עבורנו.

מתוך שיעור המוקדש לציון יום הסתלקותו של בעל הסולם, 16.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
סולם לעולם אין סוף
נשמות תאומות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest