דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גשר נפלא אל הזוהר

גשר נפלא אל הזוהר

laitman_2009-07-18_0920-70.jpg

יש לנו בעיה בתפיסת ספר הזוהר, כי למרות שרשב"י כתב אותו לזמנינו, הוא כתב מגובה נשמתו ובסגנון של לפני 2,000 שנה. לכן טבעי, שבצורה כזאת הספר הזה אינו מתאים לנו, כי הרי אנחנו נמצאים בסוף הגלות האחרונה, מנותקים לחלוטין מהעולם הרוחני, ואיננו יודעים כיצד לפתוח את הספר הזה וכיצד לעבוד עימו על התיקון שלנו.

לכן בעל הסולם יצר עבורנו "סולם" שעליו אנחנו יכולים לעלות עד לגובה ספר הזוהר. הסולם הזה בנוי כך, שעל כל חלק מהטקסט של הזוהר יש פירוש. אין זה משנה, עד כמה אנחנו מבינים אותו! איננו מבינים, לא את הפירוש ולא את הספר עצמו, אך הפירוש יוצר קשר ביני לבין הטקסט המקורי של הזוהר. כך זה מתרחש בכל מדרגה. בעלותנו במדרגות דרך פירוש הסולם אנחנו נכנסים לספר הזוהר. ללא הפירוש הזה, בלתי אפשרי להתחבר לספר הזוהר.

פירוש הסולם אינו דרוש להבנתנו, אלא דרוש לנו לשם החיבור הפנימי. אם אפילו מבלי להבין אני משתמש בהם, אני מתחבר עם המקור, והזוהר מתחיל לפעול ולהשפיע עליי. פירוש הסולם מיועד תחילה כדי לחבר אותנו עם המאור המחזיר למוטב. ללא זה אין לנו אפשרות לנצל את האמצעי הנפלא הזה.

אני קורא, והאור פועל עליי דרך הקריאה, הלימוד והקבוצה, ומעורר בתוכי תכונות חדשות. הודות לתכונות החדשות האלה אני באמת יוצר מגע עם ספר הזוהר, אז אני מתחיל להרגיש את מה שמתרחש שם, רק אז ניתן לדבר על הבנת הזוהר.

מתוך שיעור המוקדש לציון יום הסתלקותו של בעל הסולם, 16.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
השיטה האמיתית של הקו האמצעי
סולם לעולם אין סוף
סולם כלפי מעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest