השורש של נשמתי

laitman_2009-06_3382_70.jpg

שאלה: כיצד אוכל לגלות את מקומי במערכת הכללית של הנשמה?

תשובתי: בשביל לגלות זאת עליך לחזור לשורש נשמתך. כלומר, רק אותו אדם שגמר את התיקון הפרטי שלו ועולה לשורש שלו, מגלה את מקומו במערכת הכללית. הגילוי הזה הוא יחסי, משום שכל המערכת עדיין לא השיגה את התיקון המלא שלה.

אין טעם לשאול עכשיו על המצבים הגבוהים האלה. זה כמו שתשאל תינוק קטן, מה הוא יהיה בגיל 50. צריך להבין שברוחניות ההבדל בין המדרגות הוא עצום, האדם אינו יכול לדעת מה תהיה המדרגה הבאה שלו. כשהמדרגה הבאה מגיעה, היא מגיעה בביטול של עצמה, היא מקבלת את אותו המצב שבתחילה לא יכלה להסכים איתו. זה הטבע של המדרגות הרוחניות. זאת הסיבה שאין טעם לשאול עכשיו על שורש נשמתך, על סוף העבודה שלך, צריך ליישם את מה שמוטל עלינו לעשות כאן ועכשיו, ואז נתקדם.

עם הזמן נצבור ניסיון ונפסיק לשאול שאלות מהסוג הזה, מפני שנבין שכל מדרגה היא עולם חדש, וכל השאלות שלנו מתאימות רק לאותה הרמה שבה אנחנו נמצאים.

אי ההבנה שלנו כלפיי העולם הרוחני, היא אי הבנה של המדרגה הראשונה והקטנה ביותר שקיימת מעלינו. אפילו היא מוסתרת מאיתנו, ואיננו מסוגלים עדיין לראותה. היא נמצאת מולנו, אך אנחנו צריכים להשלים את כל 613 הרצונות שלנו, התכונות שלנו ולהתאים אותן לשלב שבו אנחנו נמצאים.

רק אז אנחנו נהיה במגע עם האור העליון וניכנס למדרגה הבאה שלנו. אחרי זה אנחנו נכוון את כל 613 התכונות שלנו למצב יותר מתקדם ויחד עם האור העליון נגלה מדרגה יותר גבוהה. כך אנחנו עולים הלאה והלאה.

מתוך ההכנה לשיעור על ספר הזוהר, 16.03.2010

One comment

  1. מהו עיבור משורש נשמה ?
    ניצוץ של נשמת צדיק משורש הנשמה
    שקיימת באדם מעידה על מה ?
    כמה ניצוצות של צדיקים יש באדם?
    אם אפשר להתייחס לנושאים הללו..
    תודה וכל טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest