דף הבית / חינוך, ילדים / השגת הטבע העצמי

השגת הטבע העצמי

שאלה: בדיונים רגילים, אם השיחה נכנסת למבוי סתום, אז דרוש או אדם חדש, שיחדיר לתוך הדיון זרם טרי, או הגבלה של זמן…

תשובתי: בלימוד האינטגרלי אין הגבלת אנשים. המורה רק מארגן קבוצה כדי שהמשתתפים שלה יתחילו להשיג את עצמם. המורה עצמו אינו מהווה גורם פעיל! הוא נותן לטבע שלהם לעצב אותם בעצמו.

אנחנו כמו אנשים פרימיטיביים שחיו לפני מיליוני שנה, מתחילים מהמצב הבסיסי שלנו לקבוע, להשיג, מי אנחנו, מה אנחנו, איך אנחנו מתייחסים זה לזה, מה הוא הטבע שלנו, באיזה אופן אנחנו יכולים לשנותו, אם היינו משנים אותו, מה היה קורה.

זה לא נמצא בשום ספר. למורה אין זכות להתערב בזה! אנחנו יוצרים אדם דווקא כאשר נותנים לו את האפשרות לחקור את עצמו בקבוצה, כמו לאדם הקדמון.

"מי אנחנו? מדוע פועלים בצורה כזאת? מה יהיה, אם אנחנו נתחיל לפעול אחרת: להתחבר, להתכלל זה בזה? ואם אני ארגיש כל אחד גדול ממני, קטן ממני או שווה לי?", וכולי. כאן האדם מתחיל לגשת לכך שהוא חייב להתחיל להתחבר עם האחרים. הוא בעצמו מחפש את החיבור הזה ובעצמו רואה בו תוצאות חיוביות.

המורה יודע שזה יקרה, אבל הוא צריך לעזוב את התלמידים במנוחה מלאה, להשאיר אותם ברשות עצמם. בנושא הזה קיימת הנחייה שלמה, כדי לכוון את האנשים להכרת הטבע שלהם ולכך שחייבים להתעלות מעליו. בזה המורה לא מכניס לתודעה שלהם שום דבר אישי.

הוא אומר: "אתם צריכים להשתדל באופן מקסימלי להתחבר זה עם זה, לשמוע זה לזה. תנסו לעשות את זה, תראו מה יקרה כתוצאה מזה". כלומר, תעבדו בעצמכם עם הטבע שלכם.

כאשר אנחנו מארגנים אצלנו, מה שנקרא "שולחן עגול" ומושיבים יחד ערבים, יהודים, בדואים, נוצרים וכולי, אז מקבלים תוצאה מעניינת מאוד. לאחר שיחה בת שעה וחצי – שעתיים, הם מוכנים לחבק זה את זה. הם כבר לא שמים לב לזה שאחד בטורבן, וההוא עם צלב וזה עם כיפה. לא מורגש, שכל זה בכלל בני אדם. הם פתאום מתעלים מעל עצמם ורואים איזה איחוד אחר, קשר אחר.

מתוך תוכנית "עולם אינטגרלי. נוסחה של חברה אינטגרלית", 03.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האנליזה של טבע האדם
תחת מטריית חוק אחד
לגלות את חוקיות ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest