דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר  17.12.17

השאלון המהיר  17.12.17

שאלה: אם עובר יום אחד ללא חכמת הקבלה, אני מרגישה אומללה. למה חכמת הקבלה משפיעה עליי כמו סם שמעניק אושר?

תשובתי: מפני שאחרת לא היית מתחברת למערכת שיכולה למלא אותך.

שאלה: אם העולם מושלם, ואני במכוון מקולקל, אז הסכסוכים והעימותים הם בלתי נמנעים, איך לאזן בתוכי את הטוב עם הרע כמו "פלוס" ו"מינוס"?

תשובתי: בשום אופן לא לדון לכף חובה את הטוב וגם לא את הרע, לא לרומם לא את זה ולא את זה, אלא להשתדל להשיג רק חיבור הדדי, דבקות והשלמה שלהם. השלמות נמצאת בינינו, בקו האמצעי.

שאלה: האם בני אדם אגואיסטים אלטרואיסטיים בעולמנו הם יותר מאושרים, מאשר סתם אגואיסטים?

תשובתי: אלטרואיסטים אגואיסטיים בכל זאת פחות מוגבלים. אבל כדי להיות אלטרואיסט בעולם שלנו, צריך להיוולד כזה, או להיכנס לכזאת חברה, שבה "ישטפו לך את המוח", ואז תוכל להפוך להיות אלטרואיסט וליהנות מזה. אבל זה כבר סוג מסוים של שכנוע, ולא השראה פנימית של האדם.

שאלה: מה זה אומר, לרכוש את תכונת ההשפעה? תסביר רגשית, עד כמה שזה אפשרי.

תשובתי: תשאל אימא, שדואגת לתינוק שלה, עד כמה היא מאושרת לתת לו משהו, לעשות משהו עבורו. תראה כיצד היא דואגת לו, עוקבת אחריו, כל הזמן רוצה לגעת בו, לשפר משהו. זוהי תכונה בהמית של השפעה, שמראה לנו שהיא אפשרית בדרגה הגשמית. חלקית, זמנית, אבל אפשרית.

שאלה: מה האיחולים שלך לתלמידים?

תשובתי: להשתוקק לקו האמצעי ולפתור בתוכו הכול: גם שאלות בבית, וגם נושאים בקבוצה, ואפילו במטבח, בעבודה, ביחס שלכם לחיים והעיקר, היחסים בינינו. לפתור הכול בקו האמצעי, אין רע ואין טוב, יש אך ורק חיבור של הכול לתועלת ההתקדמות הרוחנית.

מתוך שיעור וירטואלי, 17.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest