דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר – 06.01.2019

השאלון המהיר – 06.01.2019

שאלה: האם תהליך השבירה וירידת הנשמות שהתרחש, יחזור על עצמו?

תשובתי: הירידה מתרחשת רק עד העולם שלנו. אבל בעולם שלנו אין לתהליך זה שום הַקְבָּלָה.

שאלה: מדוע בשפה העברית האותיות נכתבות מימין לשמאל?

תשובתי: כך מתפשט האור העליון: מלמעלה למטה ומימין לשמאל. זה כמובן דבר לא רגיל מבחינתנו, למרות שגם בשפות אחרות אנו פוגשים בכתיבה אקראית כזאת: מלמעלה למטה, מימין לשמאל או רישום בעיגול.

שאלה: בשפה העברית יש מילים רבות הדומות למילים בשפות כמו אנגלית, רוסית, ערבית, טורקית. האם היווצרות הכתיבה של אומות העולם נובעת מאותיות השפה העברית?

תשובתי: יכול להיות. כמובן שמהמילים בעברית נוצרו כל מיני מילים אחרות, מפני שבזמנו היהודים התפזרו בכל רחבי העולם. באופן כלשהו המילים הללו חדרו גם ל"יידיש", ל"לדינו" וגם לשפות בינלאומיות פופולריות אחרות. כמו כן, גם בזמן יצירת השפה הבינלאומית "אספרנטו", הושאלו מילים אחדות מתוך השפה העברית.

שאלה: באיזו שפה אתה חושב: בעברית או ברוסית?

תשובתי: אם אני כותב בטוויטר בשפה הרוסית, אז באותו רגע אני חושב ברוסית. אבל אם אני מנסה להביע בעזרת מילים את מה שאני מרגיש, אז מאחר וכל הידע שלי נובע מטקסטים בעברית, אז אני חושב בעברית. אבל אם אני עובר לקהל של דוברי רוסית, אז אני חושב בשפה הזאת. רוסית נשארת שפת האם שלי.

שאלה: אם רוב האנושות הייתה מדברת בעברית, והיא הייתה הופכת לשפה בינלאומית במקום אנגלית נניח, האם העולם היה הופך להיות טוב יותר?

תשובתי: לא. הדבר החשוב ביותר זו השתוקקות האדם! אפשר לרמות בהצלחה רבה בני אדם בעברית, ולא יקרה דבר. שימוש פורמלי בשפה אינו מצביע על דבר.

שאלה: באיזו שפה כתב אדם הראשון את הספר "רזיאל המלאך"?

תשובתי: בעברית.

שאלה: אותיות כתיב שאותן אנחנו לומדים נבדלות מאותיות הדפוס, ואחדות מהן נבדלות מאוד. באלו אותיות נכתבו המקורות הקבליים?

תשובתי: מקורות קבליים נכתבו באופן ברור באותיות דפוס. אינני יודע מתי הופיעו אותיות הכתב ומה התרחש איתן. בעיקרון, בכל מקום שבו מסופר על משמעות האותיות, הכוונה לצורתן בדפוס.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest