דף הבית / חינוך, ילדים / השׂכלה אינטגרלית למורים ולפסיכולוגים

השׂכלה אינטגרלית למורים ולפסיכולוגים

שאלה: בכנס בסטוקהולם אתה אמרת, שהמקצועות הכי קרובים אלינו זה מורה ופסיכולוג. ומייד הופיעה המגמה, כאשר מורה עם ותק של 35 שנה אמר: "סוף סוף נדרש הניסיון שלי ואני אספר לכם איך צריך ללמד את השיטה שלכם לחינוך האינטגרלי".

או שאישה, שהיא פסיכולוגית במקצועה, הצהירה: "אצלכם הכול לא כפי שזה צריך להיות. אתם לא יודעים כלום. צריך ללמד אתכם שלוש שנים, אתם צריכים לסיים קורסים לפסיכולוגיה". אבל יחד עם זה, היא לא עברה את ההכשרות שלנו, כל הזמן מסתמכת על המקצוענות שלה, השיטה האינטגרלית כלל אינה חודרת לתוכה. אבל כאשר שמעה את הביטוי הזה, היא החליטה שהגיעה השעה שלה.

תשובתי: ודאי שלא! אני התכוונתי לכך, שאדם שהתרגל לעבודה באופן שיטתי ויודע לפי אילו חוקים לבצע אותה, יכול להיות, שיהיה לו קל יותר לפתח את השיטה שלנו. אבל לא המורים ולא הפסיכולוגים יכולים להיות מעל לכל השאר. יתרה מזה, לפיתוח השיטה עדיף לקחת מתודיסטים ולא מורים, מפני שהם יודעים כיצד להסביר אותה.

איך בדרך כלל מורכבת תוכנית להעברת כל שיעור בבית הספר? תחילה מדובר על דבר אחד, אחר כך על דבר אחר, מצויר שרטוט תואם, ניתנת דוגמה מסוימת. באופן זהה אנחנו צריכים לתאר את השיחה שלנו, אחר כך סדנה, לאחר מכן שאלות ותשובות, עבודה על טעויות, וכולי. לשם כך נדרש מומחה שבקיא בהגשה נכונה של החומר, שחי את זה, אבל לא מורה, אלא מתודיסט.

אני הזכרתי מורים ופסיכולוגים מפני שיש להם גישה, יש ניסיון של יחסי גומלין (אינטראקציה) עם הקהל, ולא יותר מזה. בכל השאר הם צריכים לגמרי להתכלל בנו. הם צריכים לגמרי להיוולד מחדש, בכך שמשאירים מעצמם "הקודמים" רק את הצורה הקודמת וגם כן רק יחסית. ואילו המסר הפנימי צריך להיות שלנו.

לכן אני לא חושב שמורים ופסיכולוגים הם אותם אנשים שיכולים מייד לצאת לקהל, ועל אחת כמה וכמה להכתיב לנו מה לעשות. בשום אופן לא! אם אישה שהיא פסיכולוגית מדברת בצורה כזאת, אז אין לה בכלל מקום בקרבנו.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן" מס' 2, 17.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רצונות מתעגלים
בדרך אל המערכת היחידה
ה"צימוק" שבדיונים האינטגרלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest