דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרצון צריך להיות מטרתי

הרצון צריך להיות מטרתי

Laitman_2009-02-20_5900_70.jpg

הרצון צריך להיות מטרתי. ניקח לדוגמא פוליטיקאי, שרוצה להיות ראש הממשלה. זה כל החיים שלו. לאחר שהציב לעצמו מטרה, הוא מוכן לכל דבר כדי להשיג אותה: לוותר על כל עקרון, לשפוך על עצמו דליים של זבל.. חוץ מהמטרה הכול משני. האפשרות להיות ראש הממשלה תופסת את כל תחומי ההתעניינות שלו ומצמצמת אותם לכל מה שקשור להשגת המטרה. זהו רצון מטרתי!

אדם, ששואף למשוך את האור המחזיר למוטב, רואה את כל התכונות שלו ואת טבע העולם, ואת כל ההפרעות שבדרך – כאמצעים להשגת המטרה.

כל אלו שומרים עליי, כדי שלא ארד מהדרך תחת המשא הכבד של האגו. מישהו מרכל עליי, מישהו מאיים עליי, מישהו מעכב אותי, בעיות בריאות, מתח, משפחה – ואני, מקבל את כל אלו בהכרת תודה, כעזרה בסלילת הדרך.

אם אני מכוון לגמרי למטרה, אז אני מגלה לפתע, שהכול עוזר לי בדרך. כל מיני הפרעות – הן "העזר כנגדו", כלומר "כנגד" האגו שלי.
אין בעולם דבר, שלא יהווה אמצעי להשגת המטרה. הרי הבורא ברא הכול למען האדם ולמען משימתו בלבד. החשוב הוא, כיצד אנחנו מנצלים את ה"מלאי" העומד לרשותנו.

אם אני באמת שואף למטרה, אז הכול דוחף אותי אליה. ואם דעתי מוסחת על ידי "נסיבות נלוות", אם אני פונה להפרעות עצמן, במקום להשתמש בהן כאמצעי להשגת המטרה – אז במקום לעזור, הן יישארו בשבילי כהפרעות בלבד!

רק שאיפה מדויקת לעבר המטרה תהפוך את ההפרעות לתומכות בדרך. לרגע נדמה שנושבת "רוח נגדית" חזקה, אבל פתאום מתגלה, שהחיים תומכים בי פעם אחר פעם, מושיטים לי יד, מובילים אותי קדימה. הבורא בעצם עוזר לי להתקדם על ידי "עזר כנגדו".

ידיעות קודמות בנושא:
בית הספר לרצונות
לשאוף ל"נקודת היעד"!
את הרוחניות רק אני בונה!
ידיעות נוספות במדורים: חכמת הקבלה, התפתחות רוחנית

One comment

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם אתה יכול לתת דוגמא לכך?

    למשל אם מישהו מבקר אותי וטוען שאני "מוזרה" בכך שאני צופה כל יום שלוש שעות בשיעורי קבלה, או "מוזרה" כי אינני אוהבת ולא מוכנה לשבת בחברה שמרכלת כל היום ולכן מסרבת להזמנות רבות בחברה וכן הלאה, אז איך עלי להגיב לכך?, האור שלח לי את זה..מה עלי לעשות עם זה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest