דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרצון הנשי הוא המנוע של הבריאה

הרצון הנשי הוא המנוע של הבריאה

laitman_2010-02-02_3884-70.jpg

כנס הקבלה העולמי במוסקבה, שיעור מס' 2

שאלה: מה הכוונה "להגדיל ולהגביר את הרצון הנשי הכללי"? ובאיזה אופן אני מוסיפה את הרצון שלי לרצון הכללי המשותף של כל הנשים?

תשובתי: בחכמת הקבלה אנחנו לומדים, שכל הבריאה מורכבת משני חלקים: מאור וכלי-רצון. הרצון נחשב לנשי, ואמצעי המילוי שלו נחשב לגברי. לכן הדבר העיקרי, זה הגדלת הרצון הנשי שהודות לו, למעשה מתפתח הכל. גם העליון וגם התחתון.

אנחנו רואים זאת בעולמנו, אם לא הייתה קיימת אישה, אם לא היו רצונות נשיים, אז העולם מזמן היה מפסיק להתקיים. אישה מחייבת את הגבר לעבוד, להשיג. היא מחייבת אותו להקים בית, ובבית הזה היא בעלת הבית, משרתת, יולדת, מחנכת. כלומר, הגבר, בהתאם לטבע מהווה מקור להשׂגת אנרגיה, כוח, ואילו אישה, זה אותו הכוח שיוצר הכל, מוליד, מחנך ומסדר. לכן כל מה שהגבר עושה, הוא עושה זאת מלכתחילה, אפילו מבלי להרגיש, מפני שבעולם קיימות נשים. ולכן הן מזמינות בו את הרצון הזה. מינוס זה החלק הנשי, הוא תמיד מזמין פעולה של הפלוס, של החלק הגברי.

באופן כזה זה מסודר בטבע, אצל חיות וצמחים וכמובן גם אצלנו. רק יכול להיות שאנחנו לא מרגישים זאת, מפני שבתכונות האגואיסטיות שלנו אנחנו בורחים מזה, מכבים את זה. אך למעשה החלק הנשי תמיד נשאר הבסיס שקובע את התנועה שלנו קדימה. והגבר בתת המודע, אפילו מבלי לדעת על כך, שואל את עצמו: האם האישה תתרשם ממנו כתוצאה מהפעולות שלו? זה באמת כך, זה הטבע.

לכן הנשים צריכות להיות אחראיות לכוון, לזרז ולתקן בצורה נכונה את הגברים, כמו אמא את ילדיה הקטנים. באותה המידה שבה הנשים ייקחו על עצמן את האחריות הזאת, יתמכו בגברים, אז במידה הזאת הגברים יתנהגו אחרת לגמרי, ילמדו, יתקשרו ביניהם, ישקיעו את עצמם.

אנחנו צריכים באופן דראסטי להתנתק ממה שמתרחש בעולם שלנו, מפני שהוא כולו הפוך, ולעשות כך, שהחלק הנשי יהיה הקובע. כלומר שתורגש הנחיצות הנשית להשׂגת המטרה, והחלק הגברי יהפוך להיות אחראי למלא את הנחיצות הזאת, את הרצון הזה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במוסקבה, 10.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העיקרון הטוב ביותר להתקדמות
אין מנוחה מנשים…
הכוח הסודי של אישה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest