דף הבית / כלכלה / הריכוזיות במשק הישראלי (חיים חדשים – 643)

הריכוזיות במשק הישראלי (חיים חדשים – 643)

בכל מקום בעולם מכבדים את בעלי ההון, ויש להם גישה ישירה לאנשי השלטון. לבעלי ההון יש רצון חזק מאוד לבלוע הכול ולשלוט בכל, אחרת הם לא היו בעלי הון. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "הריכוזיות במשק הישראלי".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

בכל מקום בעולם מכבדים את בעלי ההון, ויש להם גישה ישירה לאנשי השלטון. לבעלי ההון יש רצון חזק מאוד לבלוע הכול ולשלוט בכל, אחרת הם לא היו בעלי הון.

רוב האנשים נולדים עם רצון חלש, אין להם שאיפות מיוחדות. גייטס או צוקרברג עבדו קשה כדי לזכות למה שזכו, אין מה לבוא אליהם בטענות מהכורסה. רצון חזק דרוש כדי להצליח בכל תחום, למשל באמנות או במדע, לא רק בצבירת הון.

כל אדם מנצל את האחרים במה שאפשר, זהו טבע האדם, גם של האזרח הקטן. גם אם אנשים יצאו לרחובות למחות על הריכוזיות, כלום לא יעזור בסופו של דבר. למה? כי מארגני המחאה ירצו להחליף את השלטון, וכשהם ישלטו יהיה אותו סיפור. טבע האדם הוא רע. נקודה. למי שיש טענות, שיפנה לכוח העליון שיצר אותנו כך.

היצר הרע, האגו, מנהל את עולמנו, ואין כוח טוב באף אחד. הכול מונע על ידי אינטרס. למה שטייקון יוותר על מקצת מהונו לציבור? האם אנחנו מוותרים על משהו למישהו?

אם לא נשיג את הכוח הטוב שטמון בעמקי הטבע, כדי לאזן את הרע שבנו, כלום לא יעזור. כיום מוכרחים לעשות זאת, כי האגו מחריב הכול. האקלים, היחסים הבינלאומיים, הזוגיות ועוד. האגו מתפרץ החוצה כמו נחש שבוקע מתוך ביצה, כמו תנין קטן, וכך עלינו להגיע למצב של "הכרת הרע".

הבחירה החופשית שלנו, היא לאתר בטבע את הכוח הטוב, ועל ידו לאזן את עצמנו. בעלי רצון חזק, בעלי רצון חלש, כולם יאזנו זה את זה, כמו פלוס ומינוס בטבע.

אנחנו מדינה קטנה, עם אגואיסטים גדולים, היציאה לרחובות לא תעזור, רק איזון בין הרע לטוב יביא למצב המתוקן.

תוכניות קודמות:
בני נוער ואלימות ברשת (חיים חדשים – 642)
אלימות והסתה ברשת (חיים חדשים – 641)
ישראל והסופה (חיים חדשים – 640)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest