דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרומן עם האגו הסתיים

הרומן עם האגו הסתיים

laitman_2009-05-28_0097_w.jpg

כדי לעזור לנו לגלות את הכוונה, גם את הכוונה על מנת לקבל וגם את הכוונה על מנת להשפיע, יצרו עבורנו תנאים מיוחדים. כל אחד רואה את עצמו כקיים בעולם הגדול עם הטבע הדומם, הצומח, החי והמדבר.

כאשר הכוונה על מנת לקבל צפה מעל פני השטח של ההכרה, האדם מתחיל להתייאש מהחיים האלה. אפילו אם הוא עדיין אינו מודע לכך, למעשה הייאוש שלו נובע דווקא מההכוונה האגואיסטית. הכול נמדד ביחס לכוונה. הכול במחשבה יתברר.

אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו בבירור, לראות את הרע של האגו, ולהכיר בכך שהמציאות האלטרואיסטית, שהפוכה מהאגו, יכולה להיות טובה. לשם כך ניתנת לנו קבוצה, שאליה אנחנו מגיעים באופן בלתי צפוי. אף אחד לא העלה בדעתו ולא תכנן להיכנס לקבוצה, ללמוד וליצור קשר עם החברים. אבל אם הכוונה האגואיסטית כבר מיצתה את עצמה, אז הגיע הזמן לגלות את הרע שלה. ואז אנחנו מוצאים את עצמנו בין אנשים שיש להם את אותה ההשתוקקות, וגם הם רוצים לברר מה משמעות החיים שלנו.

והמשמעות היא לא אחרת מאשר חיים בכוונה אגואיסטית. ולמרות שההכרה הזאת תגיע מאוחר יותר, הבירור של המצב כבר החל.

בסופו של דבר, השורש שברא את הקיום האגואיסטי שלנו הוא זה שאוסף את האנשים הללו, כדי שאנחנו נברר את החיים שלנו. הוא מקרב אותנו (גם למקום פיזי) בהתאם להשתוות הצורה, כלומר, לפי הכוונות. לא משנה היכן אנחנו חיים ובמה אנחנו עוסקים, אנחנו הופכים להיות קרובים לפי הבדיקה של הכוונה, ואז אנחנו מכירים זה את זה. אנחנו מתחילים לזהות זה את זה לפי הכוונה על מנת לקבל, ורק בהתאם אליה אנחנו מתאספים יחד.

כל החברים נבחרים מלמעלה ומגיעים לשלב הסופי הזה של ההתפתחות בעולם שלנו, כשהם מתקרבים לאותו הקו שבו נהיה ברור שהרומן עם האגו הסתיים, אי אפשר להמשיך כך יותר, הגיע הזמן לשנות את הכיוון ולעבור לקיום אחר, בכוונה על מנת להשפיע.

כדי שנרגיש את הנחיצות והצורך בכך, אותו השורש עשה עבורנו את ההכנה המתאימה. פתאום כל הפעולות שלנו מגלות את הרע שלהן, העולם נהיה שבור ואנחנו שבורים בינינו. המשבר מקיף את כל האנושות ואותנו, כחלק הפנימי שלה.

  • עבור ההמונים זה מתבטא בהרעת תנאי המחיה. הם פשוט אינם מסוגלים להסתדר כמו קודם, למרות שהם עדיין אינם מגלים את הסיבה למה שקורה. האנשים עדיין רוצים לנצל את הזולת, אך אינם מסוגלים לכך. על ידי זה גם הם מגיעים להכרת הרע, אבל בינתיים זה קורה באופן אינסטינקטיבי ולא בצורת הכוונה האגואיסטית. בתנאים שנוצרו הם אינם מצליחים ואינם יודעים את המרשם להצלחה.
  • חוץ מזה, קיימת הקבוצה שלנו, שבה החברים מגלים את הסיבה: הם אינם מצליחים בשום דבר בגלל הכוונה.

האנשים שמזהים את הכוונה כסיבה לכל הרע, נקראים "ראש", בעוד שהאנשים שפשוט רע להם, נקראים "גוף". ולכן למעשה הקבוצה הופכת ל"ראש" של כל האנושות.

באופן כזה, האדם, יחד עם החברים, מגלה את השבירה שלו, ויחד הם מגלים את סיבתה. והעולם, שגם הוא מגלה את השבירה, מקבל בהדרגה מהקבוצה הזאת את הכרת הרע, את ההבנה של כל מה שמתרחש ומדוע. באופן כזה הקבוצה והעולם מתחברים זה לזה.

למעשה, גם מלכתחילה הם היו מחוברים, ועכשיו הם רק מתחילים לגלות בהדרגה את הרע. בקרוב יתגלה עד כמה האנשים זקוקים לבירור שלנו, שמגלה את הרע של הכוונה האגואיסטית. כי הם בעצמם אינם מסוגלים לכך. התפקיד שלנו הוא לגלות לעולם את הידע הזה, במילים אחרות, להנהיג את החינוך האינטגרלי.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הערבה, 23.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתפתח במהירות האור
שני עולמות
לשים את הקלפים על השולחן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest