דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרוחניות לא ניתנת בפרוטקציה

הרוחניות לא ניתנת בפרוטקציה

שאלה: מה התועלת מכך, שאדם עושה מאמץ ומנסה להקדים את התיקון שלו, אם בכל מקרה הדרך שלו ידועה מראש, כל התיקונים שהוא עומד לעבור, כל השגגות והזדונות שלו?

תשובתי: אם אתה לא תעשה מאמץ, אז אף פעם לא תעבור דרך השגגות והתיקונים האלה. נניח, שאתה לומד בכיתה ג' וצריך לעלות לכיתה ד'. ואתה לא רוצה ללמוד, ולא מעבירים אותך לכיתה הבאה! אז מה יקרה אז? אתה תקבל עונש ויחס רע מכולם: מההורים, מהמורים, מהנהלת בית הספר. ותישאר בכיתה ג' לשנה נוספת, עד שתעשה את כל המטלות ותהיה מוכן לעבור לכיתה הבאה.

האם הרווחת משהו מהעצלות שלך? אז למה אתה שואל, איזו תועלת תהיה מכל המאמץ שלך? אתה לא יכול לעבור לשלב הבא, עד שלא תסיים את השלב הקודם, מפני שלא הכנת אליו כלי. איך אתה יכול להרגיש אותו, איך המדרגה הבאה תתממש בך?

אי אפשר לעבור למדרגה הרוחנית הבאה ב"פרוטקציה". בעולם שלנו זה אפשרי, אבל ברוחניות לא. כי אין לך כלֵי הרגשה, אתה צריך לפתח אותם בעצמך, בעליות וירידות, בזה שאתה עובר דרך בלבולים ובעיות, בזה שמקבל החלטות וטועה, בזה שמשתדל לפרוץ על ידי כל מיני שיטות, כמו ילד שלומד משהו.

אחרת, לא תהיה שום התקדמות, אלה הם חוקי הטבע. לכן לא יהיו כאן שום סלחנות וויתורים, ויתור על זה שטעית מחוסר ידיעה. זה נהוג רק בין בני האדם, ואילו אנחנו כפופים לתהליך דטרמיניסטי ברור שבו שהכול נקבע צעד אחר צעד.

אי אפשר לעבור לשלב הבא מבלי לסיים את הקודם, עד שלא תקבל ממנו התרשמות, ידע, הרגשה, עד שהוא לא נחרט בזיכרונך ואתה מוכן ללכת קדימה עם הניסיון הזה, עד שלא הרכבת כלי שבו אתה מרגיש עכשיו את כל התופעות בכלים שלך. רק לאחר מכן את יכול לזוז הלאה.

בעולם שלנו זה לא קורה בצורה כזאת, כאן אנשים מוצאים כל מיני דרכים עוקפות, כי הם בכלל לא מבינים את המצבים שלהם. כאשר יבוא האור ויאיר לנו את המצב שלנו, אנחנו נבין את הסיבות, מדוע זה קורה כך ובשביל מה, מה התועלת ממנו, איך להתייחס אליו בצורה נכונה. ועד אז אנחנו פועלים בצורה עיוורת, בהתאם לאינסטינקטים הבהמיים שלנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 30.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כל יום להיוולד מחדש
קשת האש בין המדרגות
על קו הגבול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest