דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרווח הנקי של האדם

הרווח הנקי של האדם

Laitman_2010-12-05_8711_us.jpg

נותנים להיכשל דווקא למי שהשיג את המדרגה הנוכחית וצריך לגלות את היצר הרע שלו שאותו הוא מסוגל לתקן. ואילו לנו מגלים במקצת את האגו שלנו, ואנחנו מייד רוצים לברוח ולהתחבא. שולחים הכבדת הלב, לוקחים ממך את האנרגיה וההתפעלות ואתה נכנע לזה. אין לך כבר שום מצב רוח, אתה הולך כפוף, עם פרצוף חמוץ.

אני מבין שאדם עובר כל מיני מצבים. אבל בכוחה של החברה לעשות כזאת אווירה, שהאדם בקלות יכול להתגבר על ירידות כאלה תוך רגע, מייד להתגבר עליהן ולהתחיל להעריך את ההשפעה מעל למצב רוחו.

אתה חייב להודות על כך שמלמעלה לקחו ממך את מצב הרוח, ושהאגו שלך אינו משתתף עכשיו בפעולה הרוחנית שלך. כי במקרה כזה, הפעולות שלך לבטח יהיו על מנת להשפיע.

לא בא לי לעשות כלום, אין לי שום מצב רוח והרגשת חשיבות, אבל בשׂכל אני מבין שאם אני אעשה כך, זאת תהיה פעולת השפעה. אין לי לזה שום רצון וכוח, אבל אני יכול לבקש אותו. ואם איני מסוגל אפילו לבקש, אז אני יכול לבוא לחברה שתעורר אותי ותיתן קצת התפעלות.

אבל אני לא מבקש לתת לי חומר דלק, לתקן לי את מצב הרוח! כי אם יהיה לי מצב רוח טוב, אז האגו שלי ירוץ לבצע את הפעולות האלה. הגנב רץ לפני כולם וצועק: "תפסו את הגנב". לכן אני רוצה להישאר במצב רוח רע! כמובן, שאני לא משתדל להישאר בדיכאון, אבל אני לא מבקש לתקן אותו. אני רוצה שהאגו שלי יהיה מנוטרל ממה שאני עושה עכשיו.

ואז, אם אני עושה משהו, זאת תהיה השפעה. כי היא נעשתה לא בגלל הרצון לקבל שלי, אלא רק מפני שקיבלתי כוח מלמעלה, הרגשת החשיבות, יכולת. הבורא עשה את כל זה דרכי, התלבש בי וביצע את הפעולה. זהו רווח נקי, שנקרא השתוות אליו ודבקות בו.

ואילו ההרגשה, שהייתה רעה, שתמשיך להישאר כזאת. אני לא מבקש לתקן אותה. זה ישמור עליי מהכנסת האגו שלי לפעולה הרוחנית. לכן כל עוד אתה הולך קדימה, הבהמה שבתוכך תרגיש את עצמה יותר ויותר רע, ויחד עם זה, האדם שבך ירגיש את עצמו יותר ויותר טוב, מזה שמעל לכל ההרגשות הלא נעימות אתה מסוגל לבצע פעולות של השפעה. כך אתה מתחלק לשני חלקים.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 02.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפרוץ דרך הקוצים אל החרות
"אני ישנה וליבי ער…"
הנחישות בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest