דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרגשת עצמי כנברא

הרגשת עצמי כנברא

laitman_2011-02-25_9196-70.jpg

החכמים אמרו: "כשם שפרצופיהם משונים זה מזה, כך דעותיהם משונות זו מזו".

רצון שמתפתח ומרגיש חסרון כלשהו למילוי, רצון לקבל יותר ממה שיש לו, בכמות ובאיכות, מפתח לידו שׂכל, העוזר לו להשׂיג את הרצוי. לכן, כפי שהרצונות בכל אחד מאיתנו נבדלים, כך גם המחשבות נבדלות, כי הרי כל אחד חושב, כיצד למלא את עצמו.

האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת, הוא אחיד ופשוט. אך כשהוא ממלא את הרצון, שמורכב מחמישה חלקים, אז אנחנו כבר יכולים להבחין באור הזה בחמישה חלקים: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה (נרנח"י). הרי כל חלק מהרצון מקבל הרגשה שונה מהאור, ולהרגשה השונה הזאת אנחנו קוראים נרנח"י.

מילוי באור פשוט של הרצון המתוקן, שהשׂיג השתוות לאור, וכל חלקיו פועלים באופן הדדי ונכללים זה בזה, נותן לנו בכל רגע הרגשה חדשה שכל הזמן משתנה. לשינויי ההתפעלויות וההרגשות האלה האדם קורא חיים.

יותר מזה לא יכולה להיות לנו שום השׂגה. אין אנו מסוגלים לתפוס את האור עצמו, אלא רק את ההבדלים והשינויים בין ההרגשות שלנו ממנו. אם ההבדלים האלה נעלמים, אז אנחנו מאבדים את הרגשת המציאות, את הרגשת החיים, גם בתוכנו וגם מסביבנו.

כי אנחנו הרי נבראים. ואם הנברא אינו מרגיש את הכוח אשר ברא אותו ומחזיק את קיומו, אז אין הוא קיים בפני עצמו. הוא יכול להרגיש את עצמו, רק ביחס לכוח, הנותן לו חיים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 10.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החיים הם שינויים
בהשתקפות של האור העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest