דף הבית / חינוך, ילדים / הרבה שיטות, מעט תועלת

הרבה שיטות, מעט תועלת

מתוך שיעור מס' 3 בכנס "קבלה לעם" במצוקי דרגות

החינוך הוא הדבר החשוב ביותר. אנחנו רואים שהוא מושרש בטבע, ואפילו בעלי החיים מחנכים את הצאצאים שלהם עד שיגדלו. אם כך נוהגים בעלי החיים, על אחת כמה וכמה שזה חשוב לאדם, שהוא היצור החי שנדרש לו הכי הרבה זמן לעמוד על רגליו ולרכוש את ההרגלים הנחוצים לחיים בעולם. האדם רוכש את ההרגלים הללו לא בצורה טבעית, אלא באמצעות מערכות מורכבות שכל דור בונה לעצמו. הרי האדם שונה מבעלי החיים, בכך שעליו לרכוש חכמה, וזה דבר שלוקח זמן רב. כאן צריכים באמת ללמוד ולהתחנך.

אנחנו רואים שכל דור שונה מקודמיו, בראש ובראשונה בכך שהאגו שלו גדול יותר. בהתאם לכך, עלינו לבנות את החינוך עבור אותו החלק שגדל באדם. כאן טמונה הבעיה שלנו: אנחנו לא ממש מבינים מה עלינו לעשות.

את המרכיב הטבעי אנחנו מקבלים בשלמות, אם כי היום זה כבר לא לגמרי כך. עד לאחרונה, האימהות היו דואגות לילדיהם הקטנים ומגדלות אותם, אולם כשזה מגיע לדברים מלאכותיים: הכנת האדם לכניסתו לעולם או עזרה במציאת מקומו בחברה, כאן, לצערנו, כבר קיימות אינספור שיטות, שמתוכן כל אחד בוחר את מה שמתחשק לו, והתוצאה היא שאף שיטה אינה מביאה הצלחה.

דווקא את תחום החינוך השאיר הטבע לשיקול דעתנו ונתן לנו חופש פעולה. בעצם, אין דבר חשוב יותר. לפי מה שאנחנו נגדל באדם, כך הוא יהיה. לכן כל כך חשוב להסביר לעולם את נקודת מבטה של חכמת הקבלה בעניין הזה.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס מצוקי דרגות, 25.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך האדם
זכות יוצרים בלעדית
דוגמה מוחשית אחת שווה יותר מכל המילים

One comment

  1. סער סטון

    אנו רואים כי אדם ש"בוחר" לעצמו את חכמת הקבלה כדרך לחינוך ולתרבות ובוחר להמשיך ולהיצמד אליה עובר את ה"קורס" ההכשרה הטובה ביותר ב"איך עליו לרצות?" על מנת לחזור ולהתענג מהתגלות הכוחות בזמן העידן החדש.

    סער

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest