דף הבית / המשבר ופתרונו / הקרבה עצמית למען מטרה נעלה

הקרבה עצמית למען מטרה נעלה

שאלה:  אפשר למצוא עכשיו בעולם הרבה דוגמאות על הקרבה עצמית למען הצלת אחרים. רופאים שמצילים חולים, עובדים רצוף סביב השעון כמעט ללא אמצעי הגנה. הרבה אנשים מפורסמים מוכנים להקריב את עצמם ואת הונם. ואילו אתה אומר שצריך לשנות, להקריב את האגואיזם שלנו. במה מסתכמת הבחירה החופשית?

תשובתי: לא. זה לא בדיוק כך, למרות שאני מברך על דחפים כגון אלה, אבל זה לא המצב המתוקן של האנושות. האנושות צריכה לתקן את היחס של האנשים זה לזה, ואת היחס כלפי אגואיזם ואלטרואיזם, ולא בנפח פעולות מצומצם כמו עזרה לחולים וכדומה.

ישנם אנשים שמתוך האגואיזם מוכנים להרוג אחרים, כדי שהם לא ישמידו למשל שתילים ירוקים או שלא יזהמו את הסביבה. אנחנו רואים שכל התנועות הללו בעד טבע ירוק ובעד אוויר נקי הן אגואיסטיות לחלוטין ועוד במידה כזו שאנשים עם אגואיזם לוהט מוכנים להרוג אדם אחר שיש לו הבנה אחרת של מה זה טוב.

שאלה: האם אתה סבור שעזרה בכאלה מצבים קיצוניים, כמו מגיפה או משברים כלכליים, היא טבעית וזה לא נקרא תיקון?

תשובתי: כן. אנחנו פשוט צריכים להבין עד כמה הטבע שלנו גורם לנו להתנגש זה עם זה ולאפיין נכון את מעשיו של האדם. אם קשה לי להסתכל על אדם חולה ולכן אני נותן כסף עבור הטיפול של בסיכומו של דבר אני לא מרפא אותו, אלא רק משכך את הכאב שלי באמצעותו. בחכמת הקבלה מדובר על תיקון עמוק יותר של הטבע שלנו.

שאלה: כלומר אני צריך לעשות מעשים טובים לא מפני שאני מזדהה עם החולים, אלא למעלה מזה. אפילו אם אין לי שום יחס אליהם, אני בכל מקרה צריך לעשות את זה למען איזו מטרה נעלה?

תשובתי: דווקא בגלל מטרה נעלה מזה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 30.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest