דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הקדמה לספר הזוהר – פירוש הסולם

הקדמה לספר הזוהר – פירוש הסולם

laitman_2010-03-15_9939_us-70.jpg

חברים יקרים! אני מתחיל לפרסם קטעים מספר חדש שייצא לאור בקרוב.

פירוש הסולם

"קראתי הביאור בשם "הסולם" להורות, שתפקיד ביאורי הוא בתפקיד כל סולם, שאם יש לך עלייה מלאה כל טוב, אינך חסר אלא "סולם" לעלות בו. ואז כל טוב העולם בידיך".

בעל הסולם, הקדמה לספר הזוהר, סעיף נ"ח

בלי פירוש הסולם אין שום טעם לפתוח את ספר הזוהר. נכתבו גם פירושים אחרים על הזוהר אבל פירוש הסולם הוא הפירוש המושלם היחיד. הוא, ורק הוא, הסולם שיכול להביא אותנו אל השלמות. מדוע? כי בעל הסולם הגיע לכל 125 המדרגות שמהן כתבו בעלי הזוהר את הספר, התחבר אליהם, ומאותו הגובה פתח עבורנו את הזוהר.

פירוש הסולם לוקח את הזוהר ומסדר אותו בהתאם לנשמות שמופיעות כיום בעולמנו. כתוצאה מכך, יכולות הנשמות המקולקלות שלנו לעמוד מול ה"זוהר" – "זיהרא עילאה" – האור העליון, כדי שיחזיר אותנו למוטב, לחיבור בינינו שבו מתגלה הבורא.

הסולם עוזר לנו לבנות את עצמנו בקו האמצעי, כך שהצורה שלנו תתאים לצורה שבה האור העליון מגיע אלינו ("שיתוף מידת הרחמים בדין"), ונוכל לקבל אותו.

קו האמצעי זו הנוסחה שעל פיה אנחנו צריכים לשלב נכון את שני הכוחות שנמצאים בטבע: כוח הבורא – הנתינה, השפע, האור, וכוח הנברא – הרצון לקבל. בניית הקו האמצעי היא כל עבודת האדם, ובה מסתכמת כל הבחירה החופשית שלו.

פירוש "הסולם" מספק לנו את היכולת לבנות את הקו האמצעי, ולכן אחרי שהוא נכתב אין מקום לשום דבר נוסף מלבד מימוש ספר הזוהר על פיו. בעל הסולם ממש מכוון את הראייה שלנו, את הגישה וההרגשה, כדי שדברי הזוהר יעברו בנו בקו האמצעי, בשביל הזהב.

ראה מאמרים קודמים בנושא זה:
הקדמה לספר הזוהר. כאיש אחד בלב אחד (17.08.10)
הקדמה לספר הזוהר – כאיש אחד בלב אחד
הקדמה לספר הזוהר – להיות כמו הבורא (12.08.10)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest