דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקדמה לספר הזוהר – להיות כמו הבורא (המשך)

הקדמה לספר הזוהר – להיות כמו הבורא (המשך)

laitman_2008-12-07_6468.jpg

חברים יקרים! אני מתחיל לפרסם קטעים מספר חדש שייצא לאור בקרוב.

להיות כמו הבורא (המשך)

פעולה מתוקנת של הרצון נעשית על פי הנוסחה: "ישראל, הקב"ה, והתורה – אחד הוא". ישראל הוא אני, או ביתר דיוק הרצון שבי להגיע ישר-אל, כלומר להידמות לבורא. הקב"ה הוא הבורא, המטרה שאליה אני מכוון. התורה היא כל המנגנון המתוקן, כל קשר האהבה בין הנשמות.

נתבונן בגוף האדם כדי להמחיש את הדברים. בגוף יש חלקים שונים שפועלים בהדדיות ובערבות, כל אחד עוזר לשני ויש ביניהם חיבור ואחדות. כך גם צריכות לתפקד הנשמות, ומערכת קשרי האהבה ביניהן נקראת "תורה". היא כוללת בתוכה תרי"ג (613) קשרים נכונים בין כל נשמה לנשמות האחרות, ובין כל הנשמות בכלל.

אם בין הנשמות לא מתקיים קשר של אהבה אלא קשר הפוך של שנאה, זה נקרא שהתורה מקולקלת, שאין תורה, שהיא נסתרת. הנשמות שלא מרגישות את הקשר ביניהן נמצאות בגלות מהתורה ומהבורא – כלומר בניתוק מהקשר הנכון (תורה) ומהאור שממלא את הקשר הנכון (בורא). זה כמו ההבדל בין גוף בריא לגוף שהתרסק ושהמערכות שלו כבר אינן מתפקדות.

התיקונים הפנימיים שאנחנו עושים בתוך הרצון שלנו, כדי לעבור מהצורה המקולקלת לצורה המתוקנת, נקראים "מצוות". זוהי ההגדרה לעשיית מצוות על פי הקבלה, על פי תורת האמת. לכן נאמר ש"ואהבת לרעך כמוך" הוא כלל גדול בתורה, היינו שהוא כולל את כל מערכת הקשרים הנכונה בין הנשמות.

ראה מאמרים קודמים בנושא:
הקדמה לספר הזוהר. להיות כמו הבורא (11.08.10)
הקדמה לספר הזוהר – להיות כמו הבורא
הקדמה לספר הזוהר – קריאה בזוהר

One comment

  1. האם בכל דרגה מ-125  המדרגות יש תרי"ג רצונות, אם כן מה ההבדל בין תרי"ג  רצונות בכל מדרגה?   תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest