דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ה"קבוצה" הגדולה ביותר היא העולם האינטגרלי

ה"קבוצה" הגדולה ביותר היא העולם האינטגרלי

ככל שהמטרה להשיג את ההשפעה לבורא חשובה לנו יותר, כך צריכה להיות חשובה יותר העבודה ליצירת הכלי הכללי והשגת ההשפעה לחברים. ולשֵם כך אנחנו נצטרך לפנות עם תפילה (מ"ן) לבורא, כדי שייתן לנו את כוח ההשפעה, את הרצון להשפיע, את היכולת להתחבר בינינו ולהשיג את ההשפעה.

בקבוצה האדם לומד איך צריך להתייחס לחברים, איך להתחבר איתם. כשהוא "קונה" לעצמו חברים, הוא מעלה עבורם תפילה, מקבל מהם כוחות, עזרה. אנחנו צריכים להגיע לדבקות בבורא, כשותפים שלו, בשווה, באהבה הדדית, ולאותו המצב צריך להגיע עם החברים כדי לגלות מה זה.

וודאי שהעסק הזה הוא שנוא לרצון לקבל ולטבע הראשוני שלנו. אבל אנחנו נצטרך לעסוק בזה, כי חוץ מזה אין שום משמעות במציאות שלנו, בחיים שלנו, לצורך זה אנחנו נולדים וקיימים בינתיים בדרגה הבהמית, כדי להגיע לתיקון.

לכן יוצא שהחברים חשובים לא פחות מהבורא. ויצירת הכלי המשותף הינה שוות ערך להשגת מטרת הבריאה, השגת האהבה והדבקות.

צריכים להבין איזה כוח עצום נמצא בתוך הקבוצה, וזה האמצעי היחיד להשיג את מטרת הבריאה, כלומר, את תכונת ההשפעה. לזה מוקדשת העבודה האישית הפנימית שלנו בקבוצה, וכמו כן גם העבודה החיצונית ביחס לכל העולם.

גם כל העולם סובל. השאלה על "מה הטעם בחיים" הביאה כל אחד מאיתנו בשלב מסוים לקבוצה, ללימוד הקבלה, למורה, וחייבה אותנו ללמוד. ובאופן זהה כל העולם מחפש את משמעות החיים שאבדה לו, והטבע מאחד אותו בכוח לקבוצה, לעולם גלובלי ואינטגרלי. בין אם האנשים רוצים בכך ובין אם לאו, הם מתחילים להרגיש שהם תלויים זה בזה.

לכן, אין הבדל גדול בין מה שעוברות הקבוצות שלנו לבין מה שעובר כל העולם. ודאי שיש שוני בקצב, בתנאים ובהגשת החומר, אבל ככל שנתקדם קדימה אנחנו נהיה יותר דומים, פשוט כמו תאומים. הקבוצה הקטנה שלנו (אותם מאות אלפי החברים ששייכים אליה) יתקרבו יותר ויותר לקבוצה הגדולה הזאת, שמורכבת משבעה מיליארד בני האדם שחיים בעולם, וכך נשיג הבנה יותר קרובה של המטרה.

מובן שכל אדם עושה את זה בהתאם לדרגתו ותפיסתו, אבל כולם, ללא יוצא מן הכלל, חייבים להשיג את חשיבות ה"חברים", כלומר, מהמצב שבו האדם רואה את האחרים כאנשים זרים ועד שהוא יגיעו לאהבת אחים כלפי כולם ויאהב כל אחד "כמו את עצמו".

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 02.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חוקי החיבור בין הנשמות
קבוצת בוני הבמה
עבודה במעגלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest