דף הבית / משבר עולמי / הקבוצה אחראית עבור האנושות כולה

הקבוצה אחראית עבור האנושות כולה

laitman_2010-11-09-11_6785-70.jpg

בעל הסולם, "השלום בעולם": "ועל כן בדורנו זה, כשכל יחיד מסתייע באושר החיים שלו, מכל מדינות העולם, הנה הכרח הוא, שהיחיד נעשה בשיעור הזה משועבד לכל העולם כולו, כמו הגלגל בתוך המכונה.

ולפיכך אין להעלות על הדעת את האפשרות לעשות סדרים טובים ומאושרים בדרכי שלום במדינה אחת, כאשר לא יהיה כן בכל מדינות העולם, וכן להיפך…ולפיכך אין לדבר ולעסוק עוד, מסדרים צודקים המבטיחים שלום מדינה או אומה אחת.

אלא רק משלום העולם כולו. כי טובתו או רעתו של כל יחיד ויחיד בעולם תלוי ומדוד במידת טובת היחידים שבכל העולם כולו".

באיזה אופן תתגלה לבני האדם התלות ההדדית הטוטאלית הזאת? אנחנו רואים היום, שכל אחד עדיין ממקם את עצמו מחוץ לתלות באחרים. אנחנו בקושי מכירים בתלות הדדית שלנו במשפחה, בעיר, במדינה. מדינות ועמים לא מרגישים בכלל בקשר ההדדי הכובל אותם. איזה אסונות עוד צריכים להתרחש בעולם, כדי שבני האדם ירגישו, באיזו מידה הם תלויים זה בזה? השאלה בינתיים פתוחה.

ההכרה הזאת תתממש, או בדרך טובה או בדרך רעה. אך אנחנו חייבים לגלות את האמת, כדי שנדרוש אחר כך תיקון, של האיחוד הכולל. הבורא בהחלט יתגלה בנברא. האחד ביחיד. כשבין כולנו יהיה מונח קשר מושלם, אז בהתאם לזה, לפי חוק השתוות הצורה, יתגלה בנו האור העליון.

היום השאלה היא, כיצד אנחנו נגלה את הנחיצות והצורך של הקשר הזה? ניתן לעשות את זה מתוך הרצון להשפיע לבורא, כדי שהוא יתגלה. אם אנחנו רוצים לגרום לו נחת רוח, אז בעזרת האור אנחנו בהדרגה רוכשים את הרצון האמיתי.

והאפשרות האחרת היא הפוכה לחלוטין: מתגלה התלות ההדדית שלנו, ואילו אין בכוחנו לעשות שום דבר ואז, על סף ההשמדה, אנחנו מתאחדים מחוסר ברירה. אך גם במקרה הזה האיחוד לא יגיע, עד שאנחנו לא נבין, שלא ניתן להסתדר כאן ללא כוונה להשפעה, חופשית וללא גמול לגמרי, כשאנחנו נעריך את האיחוד כפי שהוא, ונציב לעצמנו מטרה לגרום נחת רוח לבורא.

אך איזו דרך ארוכה וקשה היא הדרך מהיסורים להכרת הצורה הנכונה של האיחוד. לימודים קשים מאוד, שיעלו ביוקר לאנושות. האנושות הרי תדרוש אור, אך לא תבחין בכיוון הנכון, מאחר ואין לה ניצוץ, שמראה כיצד לגשת לעניין וליישׂם את האיחוד, כיצד למשוך אור שנושׂא הכרה.

זאת הסיבה מדוע נחוצה כאן קבוצה מיוחדת, שמכוונת ישר אל הבורא, שתָקְנֵה את הכיוון הזה לכל האנושות. רק אז בני האדם ידרשו איחוד למען השתוות עם הבורא.

אחרת הדרך תהיה קשה מנשׂוא. הרי בכך שמקבלים מכות, אין הם מסוגלים להבין, לשֵם מה נחוצות המכות האלה. אנחנו כן מסוגלים. תחת המכות אנחנו צוברים שׂכל, מפני שיש לנו נקודה שבלב. ואדם ללא נקודה שבלב לא מסוגל להבחין במטרה, הוא רק מרגיש כאב מהמכה אך אינו נעשה יותר חכם.

הקבוצה חיונית, והיא חייבת להפיץ בכל העולם את שיטת התיקון. אחרת בני האדם יישארו חסרי אונים לגמרי מול הצרה, מבלי שיהיה בכוחם להבין, מאיפה ובשביל מה היא מגיעה. ניתן לראות זאת אפילו לפי מחקרים מדעיים. מדענים מאמתים עובדות, אך לא מגיעים לידי החלטה. הם אינם יכולים להבין אותה, אין להם את היכולת והאפשרות, אין כלים, כדי להבחין בה.

לכן אנחנו צריכים להתייחס בכל הרצינות למצבו של העולם ולעבוד יחד איתו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אחראים לעורר את האנושות
מתקדמים בבנייה נכונה
אנחנו אחראים לעולם כולו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest