דף הבית / חינוך, ילדים / הצורה המתקדמת של האגו

הצורה המתקדמת של האגו

laitman_2009-10_usa_0310_w.jpg

שאלה: קודם האגו האנושי היה הכוח המניע של הקדמה, אחר כך הוא הפך להיות בלם להתפתחות. מה עכשיו יהיה הכוח המניע של התפתחותנו?

תשובתי: האגו האנושי לא נגד ההתפתחות.

צריכים להבין את הצורה שהאגו מקבל עכשיו. אנחנו נמשיך להתקדם בעזרת האגו, אבל כדי לנצל אותו לקשר עם האחרים: לא בצורה קטנונית פרטנית לעצמי על ידי דחיית האחרים, אלא על ידי רכישת צורה שונה, אינטגרלית.

אתם רואים, אנחנו דוחים את המשפחה, הילדים, השכנים. אנחנו יצרנו חברה כזאת שאני לא צריך שום דבר! אני נכנס לסופרמרקט, אחר כך מחמם משהו במיקרוגל, ואני לא צריך אישה. יש לי מכונת כביסה, מיקרוגל, יש לי הכול. יצרנו לעצמנו סביבה סגורה, מפני שהאגו שלנו הפך אותנו לאינדיבידואליסטים.

ועכשיו להיפך, האגו מקבל צורה אינטגרלית "עגולה". ואם אנחנו נבין שזו הדרגה הבאה שלו, אז הכוח הזה, אם נתאים אליו ונעזור לו, יביא אותנו לרמת התפתחות חדשה – אינטגרלית. אז אנחנו נתחיל להרגיש את הדרגה הבאה של הטבע.

העניין הוא שעכשיו אנחנו תופסים את הכול רק דרך חמשת החושים שלנו. אלה הם חמשת החושים הגופניים שלי. וגופי, זאת דרגת ה"חי" של התפתחות החומר, ורק דרכו אני תופס את המידע ומתרשם ממה שנמצא סביבי.

למעשה, על פי הנתונים המדעיים, אנחנו מוקפים במידע הרבה יותר גדול. אנחנו פשוט לא תופסים זאת, מפני שהחושים שלנו אינדיבידואלים, הם אינם מסוגלים לתפוס טבע גלובלי!

אבל כשנצא לרמה שבה האגו שלנו יהיה אינטגרלי יותר, אנחנו נתחיל להרגיש את הטבע בצורתו האינטגרלית האמיתית.

אנחנו נגלה תחומים חדשים לחלוטין, את הקשר ההדדי, את הכוחות המנהלים! אנחנו נתחיל להרגיש לפחות את מה שהיום לא מבינים ולא מכירים: מאין מופיעות כל הסיבות והתוצאות, כלומר, את התפתחותנו כסיבה ותוצאה.

אנחנו נוכל לראות זאת בטבע, כי הכול נמצא בו. קיים בו היקף מידע עצום שאנחנו עדיין לא יכולים לתפוס דווקא בגלל חוסר התאמתנו אליו. אנחנו מהווים חיישנים שתופסים את הטבע, מבינים ומכירים אותו בצורה לא נכונה. והחיבור בינינו פותח לפנינו את הדרך לבניית מכשיר ידיעה חדש. אך זה כבר שייך לתורת הידע.

מתוך ההרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קסמו של הקומוניזם
מתוקן = מאוחד
מה הטבע דורש מאיתנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest