דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הפצה: ברכות ובהתמדה

הפצה: ברכות ובהתמדה

האנשים בעולם אפילו אינם מרגישים שהם שונאים זה את זה. הם חושבים שהכול בסדר: "אני לא מזיק לאף אחד, משלם מיסים, לא הורג, לא גונב, נחמד לכולם, חי לפי חוקי החברה – אז מה רוצים ממני?"

איננו מבינים שחוקי החברה שלנו מנוגדים לטבע, הם מכוונים נגד חוק הטבע הכללי, הפוכים ממנו, הרסניים.

עלינו להשתנות, לגלות לכל האנשים בעולם את המשמעות האמיתית של המושגים: גלובליות ואינטגרליות. צריך לספר על כך בצורה פשוטה ככל האפשר, בעזרת אנימציה, סרטים, סיפורים, שירים וכדומה, כדי שהאנשים יכירו מהו הטבע כמערכת אחידה. ובהתאם לכך עלינו לגלות בהדרגה במונחים פסיכולוגיים, עד כמה היחסים בינינו הפוכים מהטבע. הרי אדם רגיל אינו מרגיש זאת. הוא חושב שכך זה צריך להיות.

בהחלט: את הרוצחים הורגים, את הגנבים שמים בכלא, ומה אתה רוצה מאיתנו? כולם אומרים פה אחד: "אנחנו חפים מפשע!" כל אחד פשוט "טלית שכולה תכלת". תקשיב לרדיו, תסתכל בטלוויזיה: כל אחד צודק, כל אחד סובל עבור האחרים. "תבחרו בי!", אומר הפוליטיקאי, "אני אוהב אתכם כל כך, אני אעשה למענכם רק טוב!" ואחר כך תופסים אותו בגניבה או במשהו אחר…

אם כך, איננו מרגישים את הרע. להכיר את הרע צריך ביחס לטוב. ואילו "הטוב" עבור האנושות כרגע – הוא מערכת הטבע. כל עוד לא נגיע להשתוות הצורה איתו, דרכנו מביאה להרס. הרי מיום ליום המערכת הזאת מתגלה כיותר ויותר אינטגרלית, גלובלית ומחוברת, ודורשת מאיתנו להיות גלובליים, אינטגרלים, מחוברים ומאוחדים. ואילו אנחנו איננו משתנים בהתאם אליה.

התוצאה מההבדל, מההופכיות בין שתי המערכות, גורמת לנו לייסורים, בעיות ומשברים. הרי הם לפנינו. הנביאים כתבו על ניסיונות קשים מנשוא. אך צריכים לדבר על כך בעדינות, באהבה, כמו עם הילדים שלנו. אנחנו משתדלים להסביר לאנשים מה מצפה לנו וכיצד אפשר לתקן את המצב – להסביר ברכות, אך בנחישות. זאת הגישה שלנו כלפי העולם.

הרי התפתחות האגו הסתיימה. כתוצאה מכך, מתגברים הדיכאון, ההתמכרות לסמים, ההתאבדויות ובעיות אחרות. הגענו לקו הסיום, וכולם כבר מבינים שלא יהיה יותר טוב. העיקר שלא יהיה יותר גרוע. אך מול עינינו – ירידה ארוכה ללא תקווה לטוב יותר. זהו סימן לכך שאנחנו ניצבים מול מערכת אינטגרלית. עכשיו הגיע הזמן להפצת חכמת הקבלה. לכן בעל הסולם כותב, שהוא שמח להיוולד בדור הזה ובזמן הזה, שבו אפשר כבר לגלות את החכמה הזאת ולגשת לתיקון חוסר האיזון בינינו לבין הטבע, שבגימטרייה: "א-להים".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פרעה יוצא מתוך הצל
לגלות את הרע, כדי להתרחק ממנו
תחילתו של עולם חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest