דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכול טמון בחיבור

הכול טמון בחיבור

כשאנחנו עובדים בקבוצה, אנחנו מתחילים להבין שהאמת אינה קיימת אצל אף אחד. אף אחד לא מצא בסיס ברור, מדויק ויציב, כולם תועים בשדה, מבלי לדעת היכן האמת. אך אם אנחנו מתחילים להתחבר בינינו, אז אנחנו רואים את האמת, רואים את הדרך, את הבסיס הנכון.

החברים שואלים את עצמם: איך להיות? היכן הרוחניות? היכן הבורא? – לא ידוע. אז מה לעשות? כיצד אפשר למצוא אמת בחיים, כשכל העולם תועה וטועה?

כאן המקובלים מסבירים לנו: הבורא הסתתר בכוונה, ובספרי הקבלה אתם באמת לא מבינים שום דבר. רק לדבר אחד אתם יכולים לשמוע ולבצע אותו: לאיחוד. תתחילו כאן ועכשיו להתחבר זה לזה, תתלכדו בפנים. החיבור שלכם הוא כבר מדרגה גבוהה יותר, אמיתית ורוחנית, שמאפשרת להמשיך בדרך. ואם החיבור הזה גדֵל, סימן שאתם הולכים בצורה נכונה.

אם כך, מצד אחד, בעולם שלנו איננו יודעים ואיננו רואים שום דבר, ומהצד השני, יכולים להתחבר לפי תנאי פשוט: כאיש אחד בלב אחד, כשכולם שווים. ובחיבור הזה אנחנו מוצאים את הרוחניות. אנחנו כביכול עוברים למימד הרוחני דרך פתח קטן וצר. והפתח הזה הוא הכניסה.

מספיק לקיים את התנאי הזה באמצע החושך של העולם שלנו, ובחיבור שלנו נגלה את הכול, על אף שאיננו יודעים שום דבר מראש. צריך רק שהחיבור יהיה הדדי ושווה בין כולם. כל אחד צריך כל הזמן לבדוק את עצמו, האם הוא מרכין את ראשו בפני האחרים, כדי שכולם יהיו שווים, כאיש אחד בלב אחד. אז מתוך החיבור הזה מתגלות כל מיני תופעות, כוחות, פעולות, שעליהן אפילו לא חשבנו.

ולכן האדם אינו צריך להתרעם על החיים שלו, על חוסר הראייה וחוסר ההבנה שלו. לא צריך לשאול בזעם את הבורא: "נו, נחכה עוד הרבה? האם אפשר לשלוח כל כך הרבה ייסורים?". הוא נתן הכול. תתחברו, ובחיבור שלכם תמצאו את כל החוקים, את כל הפרטים, כל השלבים שמונחים לפניכם, כל שיטת התיקון.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אי של השפעה בתוך האנושות
נשאב אל תוך המשפך הרוחני
בואו נסכים עם התוכנית שלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest