דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפסיפס שמוביל לשלמות

הפסיפס שמוביל לשלמות

אנחנו נמצאים בתחתית הסולם, במצב ההפוך מהאין-סוף שאותו אנחנו צריכים להשיג. העליות שלנו באותו סולם המדרגות מתבצעות כתוצאה מפעולתם של שני כוחות: כוח הרצון שלנו וכוח האור.

בכל שלב של העלייה שלנו, אנחנו צריכים לגלות רצון גדול להתחבר, ואז, בהתאם לרצון שלנו, פועל האור ומחבר אותנו. אנחנו מבצעים חצי מהעבודה, מה שנקרא "מחצית השקל", ואת החצי השני מבצע הבורא, כמו שנאמר "תפילה עושה מחצה", וכן "ה' יגמור בעדי".

אנחנו רק משתדלים להתחבר, ואז מגיע האור ומבצע את ההלחמה הזאת בינינו. במדרגה הגבוהה יותר, לוחצים עלינו עוד יותר, כדי שנתחבר עוד יותר, ושוב מגיע האור ומלחים אותנו עוד יותר.

כך אנחנו מתחברים יותר ויותר, ועולים בסולם המדרגות, עד שאנחנו מגיעים לאיחוד המלא. בעיקרון, זהו כל התהליך שאנחנו צריכים לעבור.

בתהליך הזה קיימת עבודה מעשית, כשאנחנו צריכים, בצורה פיזית, לשבת יחד בסעודות, להתחבר ולהשתתף באירועים שונים, בהפצה. אבל עבודת התיקון העיקרית נעשית בזמן שאנחנו לומדים, ובעזרת הלימוד הזה רוצים למשוך את המאור המחזיר למוטב כדי שהוא ישפיע עלינו ויחבר אותנו.

כלומר, אנחנו יכולים פשוט לרצות להתחבר כדי להגיע להשפעה, לרוחניות, והאור ישפיע. אבל אם אנחנו עושים את זה בזמן הלימוד, ורוצים להתחבר ולמשוך את האור שישפיע עלינו – זה הכי מועיל. כי אנחנו הרי נמצאים באותו המקום ובאותו המצב שבו האור נמצא קרוב אלינו, מפני שאנחנו קוראים את המקורות, ושם, מאחורי המילים, נמצא האור.

וזה לא חשוב עד כמה אני מבין את המילים עצמן. אני בכל מקרה לא יכול להבין אותן. אבל כבר בחיבור הראשון אני אבין, מתוך זה שהאור יחבר בינינו. הוא יחבר בינינו בצורות שונות, ויצרף את הצורות של כל אחד מאיתנו לאיזשהו פסיפס שייווצר בינינו. מתוך הפסיפס הזה שבו כולנו מתחברים יחד, אני אגלה את התמונה של המדרגה הרוחנית. ואז, בתוך הפסיפס הזה, בתוך התמונה הזאת שהתגלתה לי, אני אגלה את מה שאני קורא בספר.

אנחנו נתחיל לעלות למדרגה גבוהה יותר, כלומר נרכוש רצונות אגואיסטיים גדולים יותר, ויחד איתם אנחנו בכל מקרה נצטרך להתחבר, במצב קשה יותר, בחיבור גבוה יותר, ואנחנו נדרוש אור גדול יותר שיחבר איתנו, ואז ייווצר בינינו פסיפס מסוג אחר.

על אף שאנחנו בעצמנו כביכול לא השתנינו, בכל זאת השתנו הכוונות והרצונות האגואיסטיים שלנו והמאמצים שלנו להתחבר מעל לרצונות האלה. בחיבור בינינו אנחנו נגלה תמונה נעלה יותר, ובתוך אותו הטקסט של הזוהר נגלה מצב שונה, גבוה יותר, מפורט יותר, פנימי יותר. וכן הלאה.

אם כן, כאשר אנחנו, כמו חלקי פסיפס, משתוקקים להתחבר, הטקסט מדבר על המצב שבו אנחנו כבר מחוברים יחד. ולא חשוב באיזו דרגה אנחנו נמצאים. הוא תמיד מתאים לנו. לכן, בזמן קריאת ספר הזוהר אנחנו צריכים לדרוש שהחיבור יתממש עכשיו, בזכות קריאת הזוהר, בעזרת האור שטמון בפנים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה לנהל את המציאות? בבקשה!
להתעלות מעל לכל ההבדלים
ספר הזוהר – הגילוי של העולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest