דף הבית / משבר עולמי / הפסגה האקולוגית בדרבן יכולה להיות האחרונה

הפסגה האקולוגית בדרבן יכולה להיות האחרונה

ידיעה שפורסמה בעיתון Die Welt: "לא מן הנמנע שבכנס הבינלאומי של האו"ם המוקדש לבעיות הנובעות משינוי האקלים ולמכת החום המאיימת על כדור הארץ, לא רק שלא יצליחו לחתום על הסכם חדש, אלא המפגש עצמו עשוי להיות האחרון מסוגו. כך סבורה העיתונות הגרמנית.

הקהילה הבינלאומית בפירוש אינה מוכנה לוותר בזמן הקרוב על השימוש בחומר הדלק האורגני. הפאנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים פירסם נתונים על עלייה במספר אסונות הטבע הנגרמות כתוצאה מההתחממות הגלובלית: הוריקנים, בצורות ושיטפונות. אחרי הוויתור על השימוש באנרגיה אטומית נדרש מאיתנו להפסיק גם את השימוש באנרגיה המבוססת על פחם, נפט וגז.

לא ניתן לערוך דיון בקשר לחלקה של האנושות בהתחממות הגלובלית. כל אחד שמטיל ספק בתחזית של סוף העולם שייגרם על ידי שינוי האקלים, מייד מואשם בהכחשת ההתחממות הגלובלית. העולם אינו מעוניין לשנות את ההתנהגות בצורה מהותית.

האינטרסים הלאומיים לטווח הקצר חזקים יותר מההכרח הבינלאומי בטווח הארוך. למדינות המתועשות חשוב יותר להוציא את כלכלתן מהמשבר מאשר להטיל נטל נוסף על התקציב. בנוסף לכך, "האביב הערבי" והמשבר האירופי העסיקו את האליטה הפוליטית במידה כה רבה, עד שלא נשאר לה זמן וכוח לדיפלומטיית אקלים".

ידיעות קודמות בנושא:
שינוי האקלים גרם למשבר העולמי במאה ה-17
אין הצהרה – אין בעיה
המשבר האקולוגי כבר פרץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest