דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפכים המתנגשים לנצח

הפכים המתנגשים לנצח

שאלה: מצד אחד המערכת הרוחנית כפופה לחוקים מוחלטים, ומהצד השני קיימת השגחה פרטית. כיצד זה מסתדר?

תשובתי: השגחה כללית ופרטית מחולקות רק בתפיסה שלנו. באמת זה לא כך. התגובות שלנו ודרכו הפרטית של כל אחד, כבר נמצאים בתוך המערכת ונקבעו מראש. אך בעינינו, הפעולות הללו מתגלות בהדרגה ודרוש מאמץ מאיתנו למצוא את חופש הבחירה. כל זאת מסיבה שעדיין איננו יכולים לשלב את שני ההפכים. בהתחלה הם התגלו לאברהם, הבורא אמר לו שזרעו יצא מיצחק, וציווה להעלות אותו על המזבח. שני הדברים רחוקים כמו יום ולילה, אך עבור הבורא אין ביניהם הבדל, אור וחושך הם אחד.

הוא הוציא את נקודת הרצון מתוך האור, ברא חושך רק ביחס לנבראים כדי שירגישו את עצמם שנמצאים מחוץ לבורא. במציאות, הרצון ליהנות שאנחנו מרגישים כנפרד, פשוט אינו קיים. ההשגחה הפרטית והכללית מחולקות בעינינו כמו העקרונות: "אם אין אני לי מי לי" ו"אין עוד מלבדו". כל זה נראה לנו כמשחק, כתרגילים כדי שנוכל לעלות במדרגות הרצון שלנו ונגלה כל פעם את ההופכיות שלהם, שנגלה את הניגוד בין קו ימין וקו שמאל ונשלים אותם על ידי הקו האמצעי. עד סוף גמר התיקון נרגיש את חוסר ההתאמה בין ההפכים המתנגשים הללו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 08.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה בשני כיוונים
השגחה: באופן כללי ופרטי

One comment

  1. שלום לרב האם הסוד שרבי שמעון גילה לבנו אלעזר על מה ידעת מי ידעת קשורה לעבודת האדם ללמד את הנשמה להכיר ולהרגיש את כל הרצון בשלמות עם כל ההופכיות ובכל העוצמות ורק לאחר שכל הנשמה מרגישה שאין פירוד בין טוב ורע וזה מורגש בה כאחד רק אז ה,ה של המה הופך ל,י והופך למי ידעת לפי דע את השם אלוהיך זיווג עים הבורא שהוא אחד ואין בו פירוד אין עוד מלבדו טוב ומטיב? אז מי ייתן ובזכות חג החנוכה נצפה לאור גאולה שלמה אור אחד ורצון אחד באהבה חלוטה יהוה אחד ושמו אחד וזה מה שכתוב השיבנו אליך ונשובה חדש ימינו כקדם. ומכח הערבות שיש לי עם כל הנשמה אני דורשת מהבורא שיעיר את כלל ישראל מהגלות לאהבת אחים כאיש אחד בלב אחד ואז תכונת ההשפעה תהיה מעל תכונת הקבלה בינה מעל מלכות ונשיג דבקות בבורא יתברך ונקים שכינתא מעפר אמן כן יהי רצון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest