דף הבית / המשבר ופתרונו / הפופולאריות של השיטה האינטגרלית

הפופולאריות של השיטה האינטגרלית

שאלה: איזה מנגנון יחייב את האנשים להתעניין בשיטה האינטגרלית? את האדם המודרני מעניינת רק ההצלחה – להפוך להיות מקצוען, להרוויח יותר כסף, וכולי. איך הוא יעבור מהכיוון שהורגל אליו לכיוון החדש ללא כפייה, ללא משבר, ללא מחלות?

תשובתי: הטבע גם כך יחייב את כולם לעבור בכפייה, על ידי משבר, מחלות, כי בכל מקרה הוא יחייב אותנו לשינויים האלה. אבל אנחנו לא רוצים שזה יתממש בשיטות כאלה רציניות, כירורגיות ודרמטיות. אנחנו רוצים שזה יהיה מהרצון החופשי שלנו, ברכוּת ובהדרגה, לא על ידי מכות הגורל ושפיכות דמים.

אני חושב שזה פשוט עניין של פופולאריות, כמו שבעבר הפך לפופולארי מה שלא היה מושך: הפיזיקה, הליריקה, לא משנה מה, בדרך של התכללות בתהליך הזה של מנגנונים מסוימים. האמת, זו הייתה תוכנית ממשלתית, אבל גם עכשיו אפשר לעשות פרסומת טובה בעזרת כל מיני סרטים, ספרים מיוחדים וכדומה. כלומר, אפשר להשיג כזה מצב שהרעיון הזה או העוסקים בו יתקבלו בברכה, יהיו פופולאריים ואופנתיים.

כמובן שלצורך זה צריך למשוך אנשים ידועים, שהם אישיות, שידברו על כך שזה מעניין אותם שהם כאלה מיוחדים מפני שעוסקים מחדש בחינוך האינטגרלי, בלבישת צורה חדשה. אפשר אפילו להגיש את זה בתור מהפכה שבתוך האדם, כשינויים מאוד פנימיים ובעלי תוכן שבתוכו.

כתוצאה מהשינויים אלה העולם עצמו, החברה, מורגשים אחרת לחלוטין, השאלות על חיים ומוות הופכות ליותר מובנות, קרובות, והמחסום בין הלידה, החיים והמוות מתחיל בהדרגה להיעלם. האדם מתחיל להתכלל בחברה ולהיעלם במקצת כאישיות, מפני שהוא מרגיש את עצמו בפנים כחלק מהמנגנון הקבוע, הנצחי והקיים של הטבע. כלומר, כאן אנחנו נתקלים בכאלה הרגשות פסיכולוגיות שאפשר לעשותן פופולאריות, החברה אוהבת כאלה עיסוקים פיקנטיים ומושכים.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אופנה לשינוי אינטגרלי
ידע אינטגרלי להמונים!
הסברת רעיון החינוך האינטגרלי

One comment

  1. הילה ברזלאי

    איפה ניתן למצוא את הלימוד הזה לילדים ? אני רוצה לרשום את הבנות שלי בנות ה- 11 לשיעורים ולא מוצאת את המקומות או טלפון לפנות ולברר פרטים על מקומות לימוד באיזורי , 🙂 אשמח למס' טלפון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest