דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העתיד תלוי בהשתלבות עם הטבע

העתיד תלוי בהשתלבות עם הטבע

שאלה: אם כולנו ביחד כלולים בתוך מערכת אחת, אז כיצד האדם, שהוא חלק בלתי נפרד ממנה, יכול לטעות ולעבור על חוקיה?

תשובתי: מדובר על כך, שעכשיו האדם קשור אל המערכת הזאת כמו תינוק. המבוגרים מטפלים בו ומספקים לו מדרגה מעט יותר גבוהה כדי שיתחיל להשתלב בתוכה, להתפתח, להתחבר, כדי שיראה עד כמה הוא יכול להיות מותאם אליה, מועיל או מזיק לה.

רק בזמננו המנגנונים הללו מתגלים סוף סוף. אנחנו מזיקים לעולם והוא מגיב עד כדי כך שעצם קיומנו נמצא תחת איום. הסכנות האקולוגיות, נכון להיום, הן כאלה, שהאנושות יחד עם ההיסטוריה שלה עלולה להיעלם מעל פני כדור הארץ שכבר אינו מסוגל להחזיק אותה. אנחנו בעצמנו גורמים להכחדתם של הצומח והחי ופתאום מגלים את עצמנו באותה הרשימה. יותר מזה, מספיקה מלחמת עולם אחת כדי להשמיד את הציוויליזציה עוד לפני האקולוגיה.

מכאן נובעת המסקנה, שאם אנחנו לא לומדים מהטבע, כלומר מהמערכת הכללית, להתכלל בה נכון, אז אנחנו נגיע להתנגשות עם המערכת ולסיום עצוב.

שאלה: הבעיה היא, שאם האדם מוצא את עצמו מול המערכת הבלתי מעורערת, שיותר חזקה ממנו, אז ברגע מסוים הוא "מרים ידיים" ואומר "יהיה מה שיהיה…"

תשובתי: נכון. האדם מרגיש היום חוסר אונים ואינו יודע מה לעשות. אינו יודע מפני שאינו מסוגל להבין את העולם, להרגיש אותו נכון, לקבל החלטה נכונה והעיקר לבצע אותה נכון.

לכן, מגיעים לעולמנו חכמים מקובלים. גם הם חלקים מהמערכת הכללית. וכנראה שהעולם אינו זקוק שיתגלו יותר. כי חייבים לאפשר לאנשים בחירה חופשית, להביא אותם ל"הכרת הרע", חייבים להביא אותם להחלטה עצמאית האם להתחבר לחכמים או לא.

לכן, מסתבר שיש לעולם הזדמנות שניתנה על ידי המערכת. וההזדמנות הזאת היא אנחנו, הארגון העולמי של "בני ברוך". באותה המסגרת שהוצבה לנו אנחנו חייבים לפעול בכל הכוח כדי שכל אדם בעולם יידע במה תלוי העתיד הטוב שלו.

"העתיד הטוב" שלנו הוא ההתכללות הנכונה בתוך מערכת הטבע. אם אנחנו לא נעבור על חוקיה, על התנאים שהוצבו על ידה, אז יהיה לנו טוב. אבל אם אני שופט את הטוב על פי האגו שלי, אז אני מתנהג כמו ילד קטן שלא רוצה להקשיב למבוגרים.

בכל מקרה, כשאני נמצא בתוך המערכת הכללית אני לא יכול לבחור לעצמי חוקים לפי טעמי. או שאני יוצא נגד הטבע, ואז מחוסר ברירה אני מתקדם ב"דרך ייסורים", או שאני לומד את חוקי הטבע כדי להזדהות איתו ולהתקדם ב"דרך התורה", מפיק מהטבע כוחות שמועילים להתקדמותי.

מתוך שיעור על פי המאמר "השלום", 28.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דוושת המצמד עם הטבע
מה אי אפשר ללמוד מהטבע?
אחדות בין הטבע לחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest