דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם שנולד במימי החסדים

העולם שנולד במימי החסדים

שאלה: המשבר הולך ומחריף, הקפיטליסטים פושטים את הרגל, אבל זה יגרום לאלה שעבדו אצלם להישאר מחוסרי עבודה. אנחנו רואים כיצד העולם קורס. מי יציל אותנו מקריסה טוטאלית?

תשובתי: מי שמקלקל את הכול הוא גם זה שיתקן. אף אחד לא יכול לתקן את זה חוץ מהבורא.

הוא יקלקל את החיים שלנו יותר ויותר, עד שנרצה לגלות מי גורם לנו כל הזמן את הנזק הזה. ואז נערוך עימו היכרות ונגלה שהוא יכול לתקן הכול.

הדבר דומה לאבא שבנו אינו רוצה להכיר אותו, ומביא את הבן למצב של תלות, שבו לבן לא נשארת ברירה אלא רק לבוא ולבקש מאבא. האב מתנהג כביכול באכזריות, מפני שהוא רוצה להביא את בנו לחיים טובים, ואילו הבן נמשך למקומות אחרים, בכלל לא טובים.

במקרה כזה, האבא הולך לכל אותם המקומות, משלם שם הרבה כסף ומבקש שכאשר בנו יגיע למועדון אחד, לא ייתנו לו להיכנס, במועדון אחר ירביצו לו, בשלישי יביישו אותו, וכן הלאה.

למה הוא עושה זאת? הרי זה עולה לו הרבה כסף וכאב לב! אבל כל זה כדי שהבן יחזור הביתה ויראה שבאף מקום הוא לא יכול להיות מאושר. ואז הוא יתחנן ויבקש מאביו שיארגן לו איזשהו מקום טוב.

לאבא יש מקום מעולה עבור הבן שלו, אבל הבן לא רצה במקום הזה לפני כן. ועכשיו, לאחר כל האכזבות הרבות האלה, הוא פתאום תופס שאביו הציע לו דבר נפלא, ואז הוא בא ומבקש אותו.

עכשיו הכול תלוי בנו: האם נלך לבדוק את כל המקומות שבהם ביקרנו בכל החיים הקודמים שלנו, במהלך ההתפתחות הטבעית שלנו, ובכל אחד מהם נקבל את התגובה, ישר בפרצוף. ואלה יכולים להיות אסונות נוראים ומלחמות, שלעומתם פשיטת רגל תיראה כמו דבר של מה בכך.

הרי אם אדם פושט רגל, זה אומר שהיו רשומים לו מיליונים בבנק, ועכשיו הם לא רשומים. מה ההבדל? – ההבדל הוא מאוד אבסטרקטי, וירטואלי. וגם הכסף הוא לא אמיתי אלא וירטואלי. היום לא קיים בעולם כסף אמיתי, לאף אחד. אנחנו רואים שאפילו למדינות אין כסף. הכול רק על הנייר.

ואם כך הוא הדבר, אנחנו מגלים שאין לנו ברירה, אלא רק להגיע להשפעה. כי רק בצורת ההשפעה, בחיבור בינינו, נוכל להרגיש חיים. או שנסכים לזה אחרי מכות רצח, מה שנקרא "חבלי משיח", או שנרצה להיוולד בצורה נכונה וקלה. זה אפשרי! הכול תלוי בנו.

ולכן חכמת הקבלה התגלתה. היא בעצם עוזרת לנו להיוולד בצורה נכונה, כך שהלידה תהיה פשוטה ונעימה, ותאפשר לנו לצאת בקלות, "יחד עם המים".

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 25.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לטפח את ההרגשות
כוח הקסם של האיחוד
להראות דוגמא לעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest