דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / העולם שמחוץ לנו? מדומה!

העולם שמחוץ לנו? מדומה!

העולם שמחוץ לנו? מדומה!
שאלה:
לא מובנת לי הדוגמה עם האינדיאני מהסרט "בליפ" שאליה התייחסת בסרטון על תפיסת המציאות. למה בסוף מתברר שאין אוניה? יוצא שכל מה שהמקובלים מספרים לנו אינו קיים? אז בשביל מה לפתח רצון לראות את מה שלא קיים?

תשובה: אנו רואים בעצם את מה שנמצא בתוכנו. מחוצה לנו אין כלום! כך גם עובדים חושינו האחרים. אין אוניה, אין עולם מחוצה לנו – כך מצייר לנו את מה שכביכול סובב אותנו, מנגנון מיוחד בתוכנו, חוש הרגשה של עצמנו ולא של מה שמחוץ לנו.

בשביל מה מנגנון זה מצייר לנו את כל העולם, כאילו שהוא קיים מחוצה לנו ולא בתוכנו? – כדי שאנו, בשחרור מאשליה זו, נוכל להשיג את הבורא, שנמצא בתוכנו, כאילו היה מצוי מחוצה לנו. במקרה כזה נוכל להשיג אותו, לחקור אותו במידה שלמה (ראו "מבוא לספר הזוהר").

אם היינו מרגישים אותו רק בתוכנו, היינו יכולים להרגיש אותו רק כדומה לנו – לא יותר מאור הנפש. לעומת זאת, כאשר מרגישים אותו מחוץ לנו – משיגים את עומק הרגשתו (מתוך הידמות לו, כלומר גם מתפתחים בזה בעצמנו, וגם יכולים להשיג את דרגתו) ברמה של 5 אורות: נפש-רוח-נשמה-חיה-יחידה.

הנושא לא קל לתפיסה, דרושה הכנה, תרגול עצמי, התרגלות, ואז מתברר שזה באמת כך. אני מבטיח לך שזה אפשרי!

3 comments

  1. מורכב ביותר….

  2. כל פעם מחדש אני מתפעלת ומתרגשת ממש מהדיוק המופתי של הדברים איזה עצום התכנון, מסודר ומוקפד ואיזה מרושלים ומבולגנים אנחנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest