דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / העולם שלנו הוא העתקה של העולם העליון

העולם שלנו הוא העתקה של העולם העליון

thumbs_36_100_wp.gif

שאלה: קראתי שכל חוקי החופה הנמצאים בעולמינו הם העתקה של דביקות הנשמה בבורא. האם משמעו של דבר, שכל שאר המנהגים והמצוות מהווים העתקה של השפעת הבורא על נשמתנו, דביקות בו, גם כן?

תשובה: כל העולם שלנו הוא העתקה של העולם העליון. מלמעלה יורדים כוחות, שמעצבים את עולמנו, ומנהלים את עולמנו – את כל החומר: רצונותינו, מחשבותינו, ופעולותינו. הרי כתוב ש"אין לך עשב מלמטה שאין לו כוח ממונה עליו(מלאך) מלמעלה שאומר לו: גדל!" (בראשית רבה, פרשה י). אבל זה רק מלמעלה למטה, ולא בחזרה. אנחנו לא יכולים להשפיע בחזרה בפעולות הפיזיות שלנו, וגם במחשבות וברצונות על העולם העליון. יותר נכון לומר שאנחנו משפיעים עליו, אבל בצורה שלילית, אגואיסטית, מה שגורם לכל הבעיות הגדולות.

להשפיע נכון על העולם העליון אנחנו יכולים, אם נצטרף לקבוצה הרוחנית, נקבל ממנה רצון להתחבר בינינו ועם הבורא – רק האמצעי הזה הוא -לתיקון, כמו שכותב בעל הסולם במאמר "החירות". הוא לא מצביע על פעולות כלשהן, מנהגים, אלא אך ורק על רצונותיהם של חברים, להיות כרצון אחד בינם לבין עצמם ועם הבורא! פעולות כאלו נקראות "מצוות". לעומת המצוות בעולמנו, שהן פעולות גופניות.

3 comments

  1. ברצוני לציין שכל אדם באשר הוא אדם יכול להשפיע אלא שדרוש נקיון רוחני גבוהה מאוד שיהיה לאדם זה. ואין זה אומר שרק בקבוצה יכולים להשפיע לפעמים די בהשפעה על אדם אחד כדי שזה יהיה תגובת שרשרת על אנשים אחרים.

     כמו בחשמל שיש מוקדי כוח ראשיים ומשניים כך בבני אדם יש אנשים בודדים מהעולם מי הם לא נדע שבכוח רצונם העז והחיבור שלהם עם הקב"ה משנים סדרי עולם אולי לאט אולי בצורה כמעט לא מורגשת בהתחלה אבל בסופו של דבר הם יסחפו ויגרמו לעולם להשתנות בצורה מדהימה.

     ואני חושבת שמה שאתה עושה הרב ד"ר לייטמן התחלת את זה כאיש אחד את השינוי בעצמך התחלת בתוכך כהקדמה שינית משהו בעולמך הפנימי ואח"כ הצטרפת לקבוצה ושינית משהו במפה של הקבלה.

    כך יש אנשים אחרים שמשנים אולי בצורה אנונימית את העולם מבלי שניה מודעים לכך כלל תחילה או נדע שהם שינו לנו את העולם רק בעתיד אולי נדע או עד  שנחזיר ציוד לבוראנו ונתחבר לעולם של הנשמות.

  2. תגובה לדברייה של אילנה קורן,

    גם אני סבורה ועוד יותר מכך…כל אדם אשר מחשבתו וכוונתו,נקיה ,ודבקה באותה דרך מיוחדת ,להיתקרב לבורא ולהשפיע ,רק במובן החיובי של המילה,כבר עושה הוא עבודה ,אשר יוצרת תגובת שרשרת, שאפילו האדם בעצמו ,אינו מודע לה, ועד כמה היא משפיעה על עוד ועוד מעגלים,לכן כל עבודה נקיית כפים אשר באה מהלב ומהנשמה,מאמינה אני שיש לה מענה,ושוב ,המאמינה שלי ,באה אך ורק מן החוויה האישית,שאכן כך קורה,ודוגמאות אישיות יש לי למכביר, ושוב מברכת אני את מיפעלו של הרב לייטמן,בברכה,כמו,שאותו מלאך הממונה עליו משמים,ימשיך ויאמר לו,גדל…אמן.

  3. מברכת אני את הרב ד"ר ליטמן על העשייה הרבה שלו בהפצת הקבלה אכן עבודה טובה הוא עושה, יישר כוח והרבה הצלחה בדרכו ובהפצת הקבלה. ההרצאות שלו מאוד מעניינות ומאוד נכונות ומקרבות חילוניים כדתיים לעבודה על הנשמה ולקרבם לקב"ה בנועם וברכות וזה מה שחשוב.

     מי יתן ונראה התקדמות רבה את ההשפעה של הקבלה ושל כל הלומדים קבלה בענייני העולם ובאופן בו אנשים ומנהיגים מקבלים החלטות במדינת ישרא ובעולם כולו.

    ובהצלחה רבה מי יתן ויהיו שפע צופים בערוץ 66 של הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest