דף הבית / משבר עולמי / העולם על סף עידן חדש של התפתחות

העולם על סף עידן חדש של התפתחות

שאלה: למה בזמן האחרון מתגלה בעולם כל כך הרבה שנאה?

תשובתי: מפני שהאגו שלנו מתפתח בצורה מאוד אינטנסיבית, באופן אקספוננציאלי, ובזמן האחרון יוצא לקראת שיפוע חסר תקדים, שפונה באופן חד כלפי מעלה. כל רגע, שונה באופן קיצוני מקודמו, לפי האופי, התאוצה ועומק הגילוי האגו שבו כתכונה העיקרית של הטבע.

לכן אין מה להתפלא מזה שהאגו ימשיך להתגלות בכל דבר בצורה עוד יותר עמוקה, ברורה וחדה. אנשים, מבלי להתבייש, יתחילו לדרוש את שלהם, כך שידעו במדויק מה הם רוצים. ולמרות שיהיה להם מובן שהם לא יצליחו להשיג דבר, הם בכל כוחם יעמדו על שלהם. האגו יאלץ את האדם להיות נוקשה וחסר היגיון, למרות שכולם יתחילו לשכנע אותו בדרישותיו הבלתי הולמות, הוא לא ישמע לאף אחד. וכך כל אחד מאיתנו.

זה בא לידי ביטוי דווקא היום, מפני שבשלב הנוכחי של ההתפתחות, האנושות הגיעה לסיום המימוש של ההיסטוריה הארצית שלה. אנחנו צריכים לעלות לדרגת הקיום הבאה, היכן שנרגיש את עצמנו לא בתור גופים גשמיים החיים בסביבה של החומר הדומם, הצומח והחי, שהוא כביכול הבית שלנו, אלא בצורה של כוחות שלא מוגבלים על ידי הגופים הפיזיים. לכן עכשיו אנחנו צריכים לצאת מהמצב הבהמי שלנו.

וכדי לחייב אותנו להתחיל לעסוק בהתפתחות מחוץ לגוף שלנו, לשכוח אותו ולהפסיק להרגיש אותו, מתגלה האגו של הגוף שלנו, של החיים שלנו, של התודעה שלנו. הוא ידחוף ויריץ אותנו קדימה, למצב שהדחפים האגואיסטיים שלנו ייתפסו על ידינו כגועל, כתועבה, וזה לא מפני שאנחנו נהפוך לאידאליסטים, אלא מפני שנרגיש עד כמה הטבע הרע שלנו מנהל אותנו. במילים אחרות, לא נתחיל לברוח מהאגו, אלא פשוט לא נוכל להשלים איתו, מפני שנראה כיצד כל יום מהבוקר ועד הערב הוא נותן לנו פקודות, מדרבן, מריץ קדימה, זורק על האדמה, מקים.

כלומר, הוא מאלץ אותנו להתקיים בצורה חסרת תועלת לחלוטין, בכך שנשקיע כוחות שמביאים לנו רק ייסורים, ייאוש ואכזבה. לזה מוביל אותנו הטבע, ליתר דיוק התוכנית שלו, שלפיה אנחנו צריכים להתחיל בהתעלות רוחנית דווקא בזמן של אכזבה מלאה ממערכת הניהול האגואיסטית, ולדרוש מערכת ניהול חדשה, אחרת. אבל היא תתגלה בנו מאותו האגו.

לכן האגו נקרא "עזר כנגדו". דווקא כך נאמר על פרעה שמסמל את האגו, שהוא קירב את בני ישראל לבורא, על ידי הפעולות הגסות והאכזריות שלו. ההתנגדות הנוראית האגואיסטית הנוכחית של כל בני האדם, העמים, המדינות, האכזבה המוחלטת מהכול, ההתדרדרות של היסוד של העולם שלנו – הכלכלה, שהובילה את העולם לאורך אלפי שנים, מצביעות על כך שהאגו מיצה את עצמו בכל הרמות.

כעת השנאה תגיע לקצה הגבול, אבל בו-זמנית תביא לאפיסת כוחות ואכזבה. מה הטעם שאני אהרוג מישהו, אשרוף, אשמיד?! פעם בזמן מסעות הצלב זה נראה כפתרון לבעיה, ואילו היום לא! לכן צריך להסתכל על כל התהליך מנקודת מבט של תועלת שמתקבלת מכל שלבי ההתפתחות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 5.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest