דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם נברא על ידי חסד

העולם נברא על ידי חסד

מצד הבורא העולם נברא על ידי תכונת חסד, השפעה מושלמת. וכהטבעה ממנו, נבראה תכונת הנברא, תכונת הקבלה. כדי לאפשר לנברא, לאדם, להיות עצמאי, צריך לברוא אותו ללא שום תכונה נתונה. כיצד הדבר אפשרי? – למטרה הזאת הבורא הכין עבור האדם מצב מיוחד, מקום/רצון, כי הרי האדם חי בתוך הרצון שלו.

בהרגשתו של האדם, הרצון הזה מורכב מקבלה והשפעה. כשהוא מתפתח, הוא בהדרגה ירכוש אפשרות לבחור ביניהם ואז הוא יראה, שהבחירה שלו היא לא בזה ולא בזה, אלא בשימוש הנכון של שתי התכונות האלה, אשר אותן הוא קיבל מהבורא, למען הבורא. האדם לומד להשתמש בשתיהן בשווה ואינו מבטל את תכונת הקבלה. כי הרי זה הוא בעצמו, והוא חייב להישאר כנברא עצמאי שעומד מול הבורא.

אחרת, מבלי לקבל תענוג מהבורא, האדם לא יגרום לו הנאה. רק בכך שמקבלים, אנחנו יכולים לבצע השפעה לבורא. לכן האדם משתמש נכון בשני הכוחות, מתקן את הרצון לקבל שלו, על ידי כוונה על מנת להשפיע. כתוצאה מכך, תכונת החסד, ההשפעה, שולטת על תכונת הקבלה. כי הרי במידה שהאדם מתקן את "החומר" שלו, הרצון לתענוגים, הוא יכול להשתמש בו למען ההשפעה.

בסיכומו של דבר, שתי התכונות פועלות באדם כאחד שלם, והוא מגיע להשפעה השלמה (לאמונה). במשך כל הדרך האדם, פעם אחר פעם, בכל מצב, בכל מדרגה,  משלב בצורה נכונה את תכונות הקבלה וההשפעה (הדין והחסדים). ולכן, העולם נברא על ידי החסד ומסתיים על ידי החסד, בכך שמשיג תיקון שלם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מָדרגת השתוות עצמאית
להשׂיג שלמות מקורית
למצוא בתוכי את הבורא

One comment

  1. ואלרי מנהריה

    ===== האם יכול בן אדם לגלות את הנקודב שבלב, עוד הרבה לפני שגילה ש"קוראים" לה כך ??? …

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest