דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם מוכן להתהפך

העולם מוכן להתהפך

דעתם של משתתפי הפורום גיידר 2013:  העולם נמצא על סף מלחמות המטבע, בדרך להפרדה, פירוד, חלוקה לאזורי השפעה, תחרות עזה, עד למלחמות הסחר העולמי ומלחמות המטבע.

עם זאת, התיאום והפיקוח על התהליכים המקרו-כלכליים באמצעות הבנקים המרכזיים והרגולטורים של ניירות הערך והשירותים הפיננסיים – יעילים מאוד. העצמאות הגבוהה של הבנקים המרכזיים מאפשרת לקבל החלטות בתחום של המאקרו-רגולציה הגלובלית. בפורום מדובר רבות על התלות ההדדית הגבוהה בין מדינות המפתח בעולם.

התלות הזאת הופכת את המשבר לחמור יותר, המשבר הצביע על כך שכעת יש צורך להתחיל בתהליך של זיהוי המדינות עם חוסר איזון הפנימי וחיצוני, על מנת מבעוד מועד למנוע מגיפות, משום שחוסר האיזון הזה נוטה להפוך למחלה מדבקת שעוברת ממדינה למדינה.

המדיניות הפיננסית חסרת האחריות במדינה אחת, אינה יכולה שלא לגעת במערכת הפיננסית העולמית כולה. המדיניות התקציבית במדינות השונות צריכה להיות צפויה. מערכת הקואורדינטות העולמית הישנה מיצתה את עצמה, וברור שאנחנו צריכים מודל חדש, אבל הסיכויים להופעתו לוטים בערפל. במהלך שלוש השנים של המשבר לא הוצעה אף דרך מקובלת פחות או יותר כדי לצאת מהמצב הזה, אבל כולם מקווים שהיא עומדת להופיע בכל רגע.

הכלכלה העולמית כבר כוללת בתוכה את הסדר העולמי החדש שעומד להופיע בקרוב. עם זאת, המצב הזה ילווה בתסמינים לא נעימים, יהיו "צירי לידה", ואנחנו עדיין לא יודעים את התכונות של "הוולד" שעתיד להופיע. ב- 30 השנים האחרונות הכלכלה העולמית התפתחה בזכות התהליכים שתורמים לגלובליזציה.

חברות בינלאומיות העבירו את הייצור לסין ולמדינות אחרות, שבהן נשפכה לשוק מסה עצומה של כוח עבודה זול. כתוצאה מכך, הייצור גדל, ההון זרם לאירופה ולארה"ב, הבנקים הילוו כספים לאוכלוסייה באופן פעיל, וכתוצאה מכך הצריכה והמחירים בשוק של חומרי הגלם גדלו בצורה חדה.

אבל היום, מתן הלוואות מוגבר הוא כבר נחלת העבר. הגידול של כוח העבודה בסין בעוד כמה שנים יהפוך לשלילי, וקצב גדילתו בהודו, ברזיל, ובאינדונזיה, יאט. אפריקה תהפוך ל"סין החדשה", ובמהלך 30 השנים הבאות ההון יזרום לשם. אירופה, לעומת זאת, תעבור את התהליך הכואב של הרפורמה במערכת הבנקאות שלה ותחפש מקורות חדשים לצמיחה. היא תהפוך למלוכדת עוד יותר. אבל כל התהליכים האלה ייקחו שנים.

ארה"ב, שמייצרת אנרגיה זולה בזכות הייצור של נפט וגז משלה, בקרוב תהפוך ליצואנית של המשאבים האלה. לרוסיה זה לא יהיה נעים, כמובן. הנפט והגז עשויים לגרום לזינוק בצמיחה הכלכלית בארה"ב, אך יערערו את יציבותה של רוסיה. הגלובליזציה בכל מקרה תמשיך, משום שהסיבה למשברים הכלכליים היא, במובנים רבים, לא רק ליקויים מערכתיים, אלה גם טעויות גיאופוליטיות.

התייחסותי: באופן כללי, משתרשת ההבנה שהעולם החדש מחויב, מסיבות שאינן בשליטתנו, להפוך ליותר גלובלי וקשור בצורה הדדית, אבל האנשים אינם מבינים כיצד לממש זאת, משום שהם נושאים את המודל הישן האגואיסטי של העולם. וכדי שהמעבר למודל החדש יהיה חלק, הם בעצמם צריכים להשתנות.

ההבנה של התהליך והידע כיצד לבצע אותו, חסרים. הם נמצאים רק בחכמת הקבלה, שמסבירה כיצד ניתן למשוך את הכוח העליון של הטבע, שיתקן אותנו במידה שבה אנחנו נשתנה, ואנחנו נבנה את העולם מחדש בהדרגה בצורה חלקה ושלווה.

ידיעות קודמות בנושא:
מבזקים ממלחמת המטבעות העולמית
מלחמות מטבעות עולמיות
העולם באפלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest