דף הבית / משבר עולמי / העולם יפסיק להעמיד פנים שניתן לרפא את המשבר

העולם יפסיק להעמיד פנים שניתן לרפא את המשבר

דעתו של ס. יקובסן (YAKOBSEN), הכלכלן הראשי של Saxo-bank: משנת 2007 המשבר הפיננסי עבר ממגזר למגזר, ממדינה למדינה, עד שהגיע לשיאו הראשון בשנת 2009.

התגובה של הרשויות הייתה תמיד זהה: "תדחה את קבלת ההחלטות ותעמיד פנים". "תדחה את קבלת ההחלטות" – לגבי הבעיות של החובות העצומים שנוצרו כתוצאה מהדפסת כסף או הגדלת הנזילות. "תעמיד פנים", שזו התרופה האמיתית למשבר אשר תביא להחלמה מלאה.

בדרך כלל, ההכרה במשבר, בדומה להכרה במחלה קשה, עוברת דרך שלושה שלבים:

  • הכחשה
  • מחאה
  • דרישה לשינוי אמיתי – טיפול יעיל.

אנחנו נמצאים בשיאו של השלב השני – שלב המחאה. הבחירות האחרונות והמחאות ברחובות באירופה היו מחאה פשוטה "נגד", ולא "בעד" חלופה כלשהי.

כרגע לא נערך אף דיון רציני שבו דיברו על מה באמת צריך לעשות כדי לשנות את המערכת הפיננסית והפוליטית של אירופה, אפילו ברמה הלאומית, שלא לדבר על הרמה מעבר לרמה הלאומית.

המחאות הללו מכוונות נגד האסטרטגיות של "תדחה את קבלת ההחלטות ותעמיד פנים", אשר נגרמו על ידי השלב הראשון של ההכחשה. כתוצאה מצעדים אלה, נוצרו חובות חדשים אין-סופיים, הודפסה ערימה שלמה של כסף והורחבו הגירעונות התקציביים. אולם לניסיונות לנקוט בצעדי חיסכון, הבוחרים הגיבו במחאה סוערת עוד לפני ביצועם בקנה מידה משמעותי.

עכשיו אנחנו התגברנו על השלב הנוכחי של המשבר ב60%-70% (אם אנחנו מדברים רק על הזמן ולא על המאמצים הדרושים). כרגע מתחיל המעבר משלב המחאה לדרישה של שינויים אמיתיים.

לצפות בשלב ההכחשה היה קשה מאוד, במיוחד בכמה שנים האחרונות. שלב המחאה דרבן את הפעילות, והסיום התקרב משמעותית.

למרבה הצער, החדשות הרעות מתבטאות בכך, שעכשיו אמור להתחיל מעבר מפחיד ומכאיב ביותר – הערכה מחודשת מזעזעת של שווקי הנכסים. אך רק המעבר הזה יאפשר התחלה של היציאה מהמשבר.

התייחסותי: ומתי לאחר הדרישה לטיפול יעיל, יתחיל שלב ההסכמה עם הפיתרון היחיד האמיתי – החדרת החינוך האינטגרלי, כדי שעל הבסיס שלו לאתחל מחדש את כל החברה ואת המוסדות המדיניים, הכלכליים, הפיננסיים, המשפחתיים והחינוכיים שאנחנו יצרנו?

ידיעות קודמות בנושא:
הפרדוקס של המשבר
המשבר הכלכלי העולמי מתחזק
פיתרון בשינוי טבע האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest