דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם זקוק לשוטר

העולם זקוק לשוטר

הערה: מזכ"ל נאט"ו לשעבר הצהיר שהעולם זקוק עכשיו ל״שוטר״ שיוכל לבלום את התוהו ובוהו הנוכחי כמו הסגת גבולות, איומי טרור, הרג ועוד. הוא אמר שאת תפקיד השוטר הזה יכולה לגלם רק אמריקה ולא אף אחד אחר.

התייחסותי: אמריקה אינה יכולה להיות ״שוטר״. העולם בימינו ״מתפורר״ ו״מתפרק״ ואין מנוס ממלחמה גדולה אם בני אדם לא יתאחדו. לכאורה, האיחוד האירופי מנסה לאחד את כולם תחת חסותו של בנק אחד וייצור אחד. אמריקה מנגד מנסה לאחד את כולם על ידי כוחה ודרך נאט"ו, אך אלה אינן דרכים שיובילו לאיחוד.

האיחוד אפשרי רק דרך חינוך, לימוד, הסברה, ישיבה במעגלים ותהליכים חינוכיים נוספים שמבוססים רק על עקרונות אלטרואיסטיים כמו "ואהבת לרעך כמוך". זו כמובן משימה לטווח ארוך, אבל לפחות בתהליך חינוכי מסוג זה יוסבר שכולם שווים וצריכים להיות מאוחדים ולא מי טוב יותר או גרוע יותר.

זה לא קיים בנאט"ו או באמריקה וגם לא באירופה. כל האיחודים הללו הם משטרתיים, אחד בכלכלה, השני בפוליטיקה והשלישי בכוח. אני לא חושב שכך יכול להתרחש משהו חיובי. לאדם אין דבר ללא חינוך נכון. חינוך הוא המקור היחידי לעתיד הטוב שלנו. לכן בראש ובראשונה עלינו להציב לנגד עינינו את העיקרון "ואהבת לרעך כמוך" ולהתחיל באופן שיטתי לנוע לעברו לפי שיטה תואמת. אבל לא אמריקה ולא אירופה יכולות לעזור לעולם, כי הן בעצמן זקוקות לעזרה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.9.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest