דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם, זה רשת הקשרים של כל אחד עם כל אחד, ושל כולם עם הבורא

העולם, זה רשת הקשרים של כל אחד עם כל אחד, ושל כולם עם הבורא

• אם היינו יכולים להדליק את הראייה הפנימית (כמו רנטגן), אז היינו מגלים רשת מידע ענקית, שעל ידה מקושרים כל תושבי כדור הארץ.

• אנחנו צריכים לקבֵעַ את אי הקבילות של הקריטריונים המחמירים והחד צדדיים. בעבר הייתה גלובליזציה של מדינות, אחר כך גלובליזציה של תאגידים, עכשיו ישנה גלובליזציה של בני אדם בחברות קטנות. וכל עוד אנחנו מסיחים את דעתנו לשאלות הכלליות בפוליטיקה ובכלכלה, אנחנו בזה מסיחים את דעתנו מהעיקר, מהאינטגרליות של העולם.

• הכלכלה, היא שמירה על החיים של גוף חי או חברתי. וככל שהאובייקט מורכב יותר, כך כמות הקשרים ההדדיים בגוף שלו היא גדולה יותר, וכן צפיפות התקשורת שלו ויחסי הגומלין שלהם. הידע שלהם נחוץ לניהול הכלכלה המודרנית, לתמיכה בחיים, והתוצאה מחוסר הידע הזה, זו כל הסיבה של הכישלונות שלנו ושל המשבר.

• ומדינות שעדיין לא התפתחו לכאלה קשרים, אינן מרגישות את עצמן עדיין במשבר, אבל גם הן תגענה אליו. ואם אנחנו ממציאים חוקים משלנו, אנחנו כאילו מקימים מחיצות בדרך לקשרים שטבעיים לחברה, ובסופו של דבר, מפרים את הקשר הטבעי ואת ההתפתחות.

• ללא ספק, כל התנגדות לאינטגרציה, ארגון של כל מיני גושים ובריתות, מנוגדת להתפתחות החברה ולתוכנית הטבע, ולכן תביא את משתתפיה למפלה.

• ביסודה של האינטגרציה מונחת השאיפה של הכוח העליון היחיד של הטבע להביא את כולנו לצורה אחת, להתלכדות, לשיתוף פעולה, לאיחוד, להבנה הדדית, לצדק עליון. לכן כל מיני הצורות הפרטיות של הבריתות למיניהן יגלו את חוסר התיאום שלהן לטבע הכללי ויאלצו את יוצרי הבריתות, בצורה זו או אחרת, לפנות לאינטגרליות מלאה.

• לכן, כל המערכת של הערכים החדשים, העיקריים והמשניים, גם של יחידים וגם של החברה, צריכה להיבנות בתיאום עם העדיפויות הטבעיות שמביאות את כל הציביליזציה להרמוניה ואיחוד. לצורך בירור של העדיפויות, חשוב לערוך דיונים ופורומים, דעת קהל, אך לא לצורך שינוי סדרי העדיפויות שנקבעו על ידי הטבע ושהועברו לנו על ידי המקובלים, אלא רק לבירור רמת ההתפתחות של החברה ותיקון החינוך האינטגרלי שלה.

ידיעות קודמות בנושא:
התמונה הורודה של השינויים הקרבים
מהי אינטגרציה?
איחוד העולם – זה משהו וירטואלי או משהו ריאלי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest