דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הרוחני – מציאות ולא דמיון!

העולם הרוחני – מציאות ולא דמיון!

laitman_2009-03_7958_70.jpg

שאלה: האם דמיון בעבודה הרוחנית, זה דבר טוב או רע?

תשובה: אם אדם לומד רק על פי ספרי בעל הסולם, ומשתדל לשכוח את כל הבלבולים והסטריאוטיפים הקודמים שלו, הוא מרפא את עצמו בהדרגה מכל הדמיוניות שלו. צריך להתחיל להרגיש מציאות חדשה – וזה לא דמיון! כמו שאנחנו מרגישים היום את העולם שלנו, כך אנחנו צריכים להרגיש עולם נוסף שאנחנו לא מרגישים היום. אבל לא לדמיין אותו עבורנו!

עכשיו אתה לא מרגיש את הרוחניות. מספרים לך עליה, אבל אתה לא מבחין בה – ואתה מצפה ומשתוקק, מבצע כל מיני פעולות ותרגילים, והכול – רק כדי להרגיש אותה. כתוצאה מהמאמצים שהשקיע, כתוצאה מהתרגולים שעשה, האדם מתחיל להרגיש את הרוחניות, למרות שבהתחלה לא היו לו שום יכולות לכך.

זה מה שקורה עם כל העיסוקים בעולם שלנו – אם אני מתעסק במשהו ברצינות, אני מתחיל להרגיש ולהבין אותו. מאין זה מגיע? אנחנו פשוט שוכחים, שאנחנו נמצאים במערכת אחת שלמה, שבה כולנו קשורים עם הכול. ולכן, אם אני, למשל, לחלוטין לא מבין ולא מרגיש צמחים, לאחר שאתחיל לעבוד בגינון ואטפל בצמחים, אתחיל להרגיש אותם בהדרגה, להתרשם מהם וייווצר קשר בינינו.

מאיפה מופיע הקשר הזה? העניין הוא שמלכתחילה אנחנו קשורים עם כל חלקי המציאות. בעזרת התרגילים האלה אני רק מעורר את הקשר שכבר קיים – איני יוצר דבר חדש. הודות לכך שאני משקיע במשהו את הכוחות ואת הרצון שלי אני מגלה את המערכת בצורה ברורה יותר ויותר.

וכך זה גם ברוחניות! אנחנו כבר נמצאים בעולם אין סוף. כתוצאה מכך שאנחנו משקיעים מאמצים, לומדים את העולם העליון, ומשתדלים לעשות את זה עם אנשים אחרים – אנחנו מגלים את המערכת הזאת. אנחנו מגלים את מה שכבר מוכן! אין שום דבר חדש, שעליו אפשר לשאול: מאיפה זה הגיע? האם זה דמיוני? זה לא דמיון! אני צריך רק לעשות תרגילים כדי לעורר בי רגישות למה שכבר קיים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest