דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם המדומה שלא ניתן להסתדר בלעדיו

העולם המדומה שלא ניתן להסתדר בלעדיו

laitman_2010-05_ny_70b7fd56e8_b-70.jpg

שאלה: בשביל מה צריכים את כל העולם הגשמי המורכב הזה, אם בסופו של דבר אני צריך להגיע עד לנקודה הפנימית, שאין לה כל קשר ושייכות לכל המציאות המוכרת לי?

תשובתי: אתה נמצא בהעתקה של העולם הרוחני, כדי שתהיה לך הזדמנות להיכנס לרוחניות מבחוץ.

חוץ מזה, המציאות של העולם שלנו מכינה אותך בדיוק ובאופטימליות לכניסה לעולם הרוחני. כאן אתה לומד, מבצע כל מיני פעולות, ומכין את עצמך לשלב הרוחני.

השלב הרוחני מבוסס על המציאות שלנו, ולגמרי אינו מנותק ממנה. אנחנו עוד נראה את זה בעליל. לא ניתן להעריך את כל החשיבות של העולם שלנו, מבלי להביט עליו מבחוץ. אנחנו לא סתם מתקיימים כאן. הרבה הבחנות מהעולם הזה יידרשו לנו ברוחניות. כמובן ששָם (בעולם הרוחני) הן מקבלות צורה אחרת, אך יחד עם זה הן דרושות ונחוצות לנו.

שאלה: האם ניתן לומר שאת המציאות הגשמית אני צריך לעבור בתת מודע, בדומה לילד קטן שעדיין אינו תופס ואינו מבין מה קורה?

תשובתי: לא, כי בעזרת המציאות הזאת אתה יוצר מגע עם הנשמות האחרות, מתחבר ומתקן אותן, תוך שמירה על קשר עם שאר חלקי המציאות.

העולם הזה הוא מאוד חשוב, הוא מאפשר לבצע המון תיקונים, ולכן אסור לזלזל בו. המעטפת החיצונית הזאת אינה נעלמת עד לגמר התיקון. רק כשכולם יתקנו את עצמם ויתאחדו, תתרחש פעולה מיוחדת שכתוצאה ממנה העולם הגשמי ייעלם מהרגשתנו ומתפיסתנו. ואז נכנה אותו "מדומה".

מסתבר שהוא לא היה קיים, מסתבר שהכול היה בדמיון שלנו. היינו חייבים לחיות בתוך התמונה המדומה הזאת, כדי לבנות מעליה פעם אחר פעם את העולם הרוחני.

כל פעולה רוחנית יכולה להתבצע רק מהעולם הזה. אפילו לפני העלייה הסופית אתה נופל לקרקעית והופך להיות "שמעון מן השוק", שמכיר רק את הבסטה והכדורגל שלו ולא שום דבר אחר. דווקא מכאן אתה מתעלה אל המדרגה האחרונה. תאר לעצמך עד כמה חשוב הבור העמוק והצפוף הזה, אם רק ממנו ניתן לעלות אל הפסגה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שכל הפועל", 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מחברים את הפסיפס הכללי בסדר הנכון
בשביל מה לי כל העולם הזה?
כשהעולם הזה נעלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest